Skip to main content Skip to footer

Soulution

Soulution 757

Jak wielką różnicę robi precyzja!

Nowy referencyjny przedwzmacniacz Soulution z funkcją deemfazy można podłączyć do wszystkich źródeł analogowych. Wyznacza on nowe standardy w zakresie eliminacji szumów, błędów fazowych oraz tłumienia przesłuchów i zniekształceń.

Wejścia dla MM, MC oraz głowicy magnetofonowej

Innowacyjny stopień wejściowy przedwzmacniacza 757 z funkcją deemfazy (kompensacja składowych o dużych częstotliwościach) zapewnia wyjątkowe tłumienie sygnałów wspólnych bez pogorszenia jakości stopnia wejściowego poprzez wprowadzenie szumów. Osiągnięto to dzięki równoległym wzmacniaczom operacyjnym zaprojektowanym z myślą o szerokim paśmie przenoszenia (2 MHz), najniższym poziomie szumów (gęstość szumów < -170 dBV/ ) i optymalnej eliminacji sygnałów wspólnych (CMMR >100 dB). Dzięki temu nawet najsłabsze sygnały muzyczne mogą być prawidłowo odbierane przez przedwzmacniacz 757. Dzięki precyzyjnie regulowanej impedancji wejście można optymalnie dostosować do posiadanego przetwornika MM/MC.
Po skonfigurowaniu wejścia do użytku z magnetofonem, 757 aktywuje sieć kalibracji głowicy magnetofonowej, która pozwala skompensować spadki wywołane niedoskonałościami taśmy magnetycznej.

Wejście optyczne

Jedno z wejść 757 jest dedykowane optycznym wkładkom gramofonowym DS Audio. Przedwzmacniacz 757 jest wyposażony w szerokopasmowy wzmacniacz transimpedancyjny, który zapewnia optymalny odbiór sygnałów pochodzących z przetowrników optycznych.

Regulacja wzmocnienia

Szybkie i ultra ciche wzmacniacze operacyjne w połączeniu z precyzyjnymi rezystorami metalowymi przełączanymi przekaźnikowo tworzą 80-stopniową (1 dB) jednostkę regulacji wzmocnienia. Każdy kanał ma własną jednostkę regulacji wzmocnienia, umożliwiającą również regulację balansu. Aby uniknąć nieprzyjemnych trzasków lub szkodliwych skoków napięcia podczas regulacji wzmocnienia, przedwzmacniacz 757 jest wyposażony w zdublowaną ścieżkę sygnału używaną tylko podczas regulacji poziomu. Po ustawieniu nowego poziomu wzmocnienia, 757 powraca do ścieżki o lepszej jakości dźwięku.

Krzywe korekcji

Model 757 oferuje szeroką gamę korekcji.
Phono: RIAA, DECCA, COLUMBIA, LONDON, TELDEC, NARTB
Taśma: IEC2-30ips, IEC1-15ips, IEC1-7.5ips, NAB-15ips
Zastosowanie bardzo szybkich stopni wzmacniacza zapewnia bardzo dokładne odtworzenie wybranej krzywej korekcji (±0,05 dB, 20 Hz do 200 kHz).

Stopień wyjściowy

Stopień wyjściowy klasy A został zoptymalizowany pod kątem szybkości, precyzji i wysokich prądów szczytowych. Dzięki niskiej rezystancji wyjściowej Soulution 757 może bez trudu pracować nawet z długimi przewodami. Dzięki pasmu przenoszenia 20 MHz (-3 dB) i minimalnemu przesunięciu fazowemu w paśmie audio wszystkie szczegóły muzyki są odtwarzane wiernie. Rezultatem jest trójwymiarowe wrażenie przestrzennego dźwięku pełnego muzykalności i naturalnych barw. Ogromna moc stopnia wyjściowego gwarantuje, że bogactwo szczegółów muzyki dotrze do wzmacniacza mocy.

Rozbudowany zasilacz

Podstawą zasilacza dual mono przedwzmacniacza 757 jest zasilacz impulsowy (SMPS), który przekształca napięcie sieciowe na pośrednie napięcie stałe. Wysoce wydajne przetworniki DC-DC oraz niezwykle ciche i szybkie regulatory liniowe generują napięcia zasilające potrzebne do pracy przedwzmacniacza 757. Lokalne regulatory liniowe są umieszczone obok każdego odbiornika prądu (wzmacniacz operacyjny, tranzystor itp.). Zapewnia to najniższy poziom szumów w zasilaniu analogowym i najkrótsze ścieżki sygnałowe. Nie są już potrzebne duże kondensatory filtrujące, stosowane zazwyczaj w zasilaczach liniowych z transformatorami i prostownikami.

Soulution 757

Dane techniczne

Zasilanie 220 – 240 V (50 – 60 Hz); 100 – 120 V (50 – 60 Hz)

Pobór mocy < 0,5 W w trybie czuwania, 60 W podczas pracy urządzenia

Wejścia 2 × MC, MM lub głowica taśmowa (RCA i XLR); 1 × DS audio optyczne (RCA)

Impedancja wejściowa MC: 10 Ω – 1000 Ω; MM: 47 kΩ i 0 – 750 pF; Głowica taśmowa: 20 kΩ - 100 kΩ i 0 – 750 pF

Dokładność deakcentacji (20 Hz – 200 kHz) ±0,05 dB

Pasmo przenoszenia (– 3 dB do deakcentacji) 0 – 2 MHz

THD niemierzalne

Szum punktowy (związany z wejściem) < -170 dBV/√Hz

Współczynnik tłumienia sygnałów wspólnych (CMRR) >100 dB

Separacja kanałów >100 dB

Wzmocnienie (maks.) -40 dB do +80 dB dla MC; -40 dB do +60 dB dla MM; -40 dB do +70 dB dla taśmy; -40 dB do +120 dB dla optycznego

Wyjścia 2 × zbalansowane (XLR); 1 × niezbalansowane (RCA)

Impedancja wyjściowa 0,8 Ω zbalansowane (XLR); 0,4 Ω niezbalansowane (RCA)

Napięcie wyjściowe maks. 16 Vpp zbalansowane (XLR); 8 Vpp niezbalansowane (RCA)

Prąd wyjściowy maks. 0,5 A

Wymiary (szer. x wys. x gł.) 480 × 167 × 450 mm

Waga ok 30 kg

LINK (zdalne włączanie) Sygnał sterujący 12 V

Soulution 757

Recenzje

Recenzja Soulution 757 w The Absolute Sound

As a long-time analog fan, I’ve listened to a great many phonostages in my life, several of them (like the 755) quite wonderful sounding. But I’ve never heard a phono preamp that betters this one. Its astonishing holism simply makes it more lifelike than its competition on all sources, and its versatility is currently unmatched by any other unit I’m familiar with. There is a reason why we gave the Soulution 757 de-emphasis preamplifier our highest honor—the 2025 Overall Product of the Year award. Those of you who swear by analog sources won’t find its like (or its better) anywhere else.

As reviewers and readers, we find it convenient to break things down into categories (i.e., detail, timbre, dynamics, durations, soundstaging, imaging, etc.), as if such things existed independently of one another. But the truth is that a collection of parts is not what we hear in real-life musicmaking. The parts are there, of course, and can be assessed on their own if we make a conscious effort to separate them out by ear. But what we actually hear is the way such parts integrate into wholes, within the resounding confines of a hall, studio, or club. It is this very integration—this sense of holism, of parts that are so intimately interconnected they don’t exist independently and of the wholes they constitute being greater than the sum of these parts—that the Soulution 727 and 757 are so exceptionally good at reproducing. Soulution puts a premium on preserving phase accuracy.

It is the prime rationale for the unparalleled bandwidth (20MHz, –3dB) of the 727’s and 757’s output stages. Phase shifts have almost exactly the same effect on sounds that out-of-parallax images have on optics. Eliminating either reduces blur, increases density of color, expands dynamic range, and cements into place the shape, body, detail, and location of subjects, on their own and vis-à-vis each other and their environs. What this exceptional phase accuracy results in with the 757 is sonic images of vocalists and instrumentalists that are so dense in timbre, so natural in duration, so supple in dynamic, so finely integrated in resolution, and so three-dimensional in presence that, on great recordings or tapes, you can almost visualize them. It’s as if you switched from a 2k LED TV to a 4k OLED panel.

At the risk of sounding like a typical reviewer again, let me say something more about the 757’s low bass, top treble, and midrange. Where the low bass of the Grand Master EQ unit allows for a larger number of roll-off options, it is, regardless of which eq you choose, very slightly less smooth, tight, dynamic, deep-reaching, and clearly defined in the bottom octaves than the Soulution 757. (This outstanding low-end grip is apparent on all sources—and is typical of Soulution preamps and amps.) On LP, Norman Keenan’s bass fiddle, for example, has never before sounded so fixed in space (at the back of the stage), so clearly individuated, so dense in timbre and precise and unruffled in pitch as it does through the Grand Maser EX optical cartridge and the 757’s optical input/output.

Part of this increase in clarity and realism has to do with the way the 757 images. Like the 727 linestage, the 757 de-emphasis unit condenses instrumental images. By this, I don’t mean it miniaturizes them; it simply focuses them with cleaner outlines, greater body, increased color and texture, and superior rootedness in space. It leaves you in no doubt where instruments are located on the stage vis-a-vis the microphones, the venue walls, and the other instruments playing alongside them, even in large ensembles like Basie’s band.

The 757 has the same effects in the top end. While not sounding overtly rolledoff, the 757 (with the Grand Master EX oc) has a simply phenomenal way of smoothing down treble “roughness” (caused, perhaps, by bumpy little phase shifts). As a result, the top octaves of Basie’s piano lose the occasional bit of glare they seem to develop with other phonostages on fortissimos, making them sound more continuously “of a piece” with the timbre of the piano’s lower octaves. Ditto in the midband with The Voice’s voice. Sinatra was 50 years old when this album was taped in the Copa Room of The Sands. Fifty years is a lot of cigarettes and a lot of Jack Daniels. His baritone, though completely under control, no longer has the youthful range and buoyancy of the Bobby Soxer Sinatra. It has aged, like bourbon in charred oak barrels. And with the 757, you hear this aging and the undiminished energy and mature expressiveness of his delivery not as if they were isolate high-fidelity parts but as if they were coming from a nearly visible whole, from Frank Sinatra at 50.

I greatly enjoyed my time spent experiencing the 757 tape replay and mc duties. Its direct tape head deemphasis capability is unique for a product that includes an mc/mm phonostage and optical cartridge equalization. The 757’s multi-input, multi-analog source (phonostage, tape repro, and optical cartridge EQ) playback potential can serve as the hub for the three-headed analog-sourced system. If Soulution’s 757 is not the analog source de-emphasis version of a “Swiss Army knife,” I don’t know what is.

Link do recenzji: Soulution 757 – The Absolute Sound

Soulution 757

Nagrody

Soulution 757 – The Absolute Sound – Golden Ear 2024

The 757 preamp, Cyril Hammer’s Series 7 replacement for his superb 750 phonostage, is truly unique. Yes, it will handle mc or mm cartridges with Soulution’s customary aplomb, but it will also eq and amplify optical cartridges from DS Audio, and eq and amplify IEC or NAB tapes from any deck that allows outboard preamplification of the signal at the tape heads. In addition, it will also function as a linestage with these analog sources, using the same output circuits as the fabulous727 and eliminating the need for a separate unit. This is a game-changer, folks, that is already influencing other electronic manufacturers. With user-selectable deemphasis curves for vinyl and tape, adjustable gain, an ultra-broadband (20MHz) Class A output stage, a common-mode rejection ratio greater than 125dB, and deviation from deemphasis curves reduced to ±0.1dB, it is a stunning achievement—and my new reference. Here, for what I believe is the first time, is a preamplifier that can not only handle any current low-level analog source but do so with the best sonics I’ve heard from a “phonostage.” It will certainly be my nominee for Phonostage of the Year; indeed, it could and perhaps should be named Overall Product of the Year.

Link: Soulution 757 – The Absolute Sound – Golden Ear 2024

Soulution 757 – The Absolute Sound – Overall Product of the Year 2025

Of course, this incredible versatility—which permits the true analog lover to bypass purchasing a linestage (and a set of expensive cables to connect it to his phonostage) and/or a Grand Master EQ (or other comparable optical EQ unit)—wouldn’t amount to a hill of beans (in this world) if the thing didn’t sound great. Guess what? It sounds great. And JV means really great. And it does so with every source connected to it. JV hasn’t yet heard Cyrill Hammer’s newest amplifier, the 717, but unless (or maybe, until) it proves to be a doozy, he can’t think of another electronic product Cyrill has created that outdoes this one. It is, in short, an engineering masterpiece—and TAS’s very worthy 2025 Overall Product of the Year.

Link: Soulution 757 – The Absolute Sound – Overall Product of the Year 2025

Soulution

Cennik

Cennik Soulution

Soulution

Dealerzy

Dealerzy Soulution

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się jak używamy plików cookies w naszej Polityce Prywatności.