Skip to main content Skip to footer

Air Tight

Air Tight ATC-2

Air Tight ATC-2

Recenzje

Recenzja Air Tight ATC-2 w Hi-Fi i Muzyka

Czytelnicy zwrócili zapewne uwagę, że nie wspomniałem o dynamice ani o sposobie, w jaki japoński preamp przekazuje rytm. Umknęło mi to zapewne dlatego, że dynamika, zarówno w skali mikro, jak i makro oraz rytmiczność stoją na tak wysokim poziomie, że… stają się nie tyle zauważalne jako odrębne aspekty prezentacji, co stanowią nieodłączną składową tworzonego spektaklu. W ATC-2 uznajemy je za oczywistość, choć w przypadku wielu innych urządzeń wcale tak być nie musi.

ATC-2 to bardzo dobry preamp. Muzykalny, świetnie brzmiący i solidny jak czołg. Jeśli ktoś szuka dla siebie urządzenia na lata, które kocha muzykę tak jak on, powinien zapoznać się z propozycją Air Tighta.

Air Tight zdecydowanie polubił się z szeroko pojętą klasyką. Choć na potrzeby testu więcej wybrzmiało u mnie jazzu, to właśnie muzyka klasyczna z przewagą baroku była tą, która dzięki Air Tightowi wypadła najbardziej spektakularnie i wiernie. Choćby fenomenalnie nagrane koncerty skrzypcowe Le Claira, które pozwoliły Air Tightowi rozwinąć skrzydła w dziedzinie wysokich tonów. W tym przypadku okazało się po raz nie pamiętam już który, że jeśli chodzi o soprany, lampy zawsze mają ostatnie słowo. Najwyższe dźwięki skrzypiec zabrzmiały rześko, migotliwie i jasno, jednak nigdy nie wpadały w denerwujący świst. Zawsze były odpowiednio nasycone i barwne, nie wywołując dyskomfortu. Po raz kolejny wypadało się zachwycić tworzoną przez japoński przedwzmacniacz przestrzenią. Ani duże składy orkiestrowe, ani małe ansamble nigdy nie były gęsto upakowane na scenie. Muzyka miała przestrzeń i oddech.

Trudno jednak zarzucać ATC-2 brak romantyzmu, skoro przedwzmacniacz liniowy ma być przede wszystkim urządzeniem rzetelnym, które prześle do końcówki mocy niezniekształcony i nie obciążony podbarwieniami sygnał. A taki jest właśnie Air Tight, który może z powodzeniem partnerować urządzeniom z bardzo wysokiej półki.

Link do recenzji: Air Tight ATC-2 – Hi-Fi i Muzyka

Recenzja Air Tight ATC-2 w Hifiknights.com

Przedwzmacniacz Air Tight ATC-2 to połączenie nieco vintagowego wyglądu ze znakomitym brzmieniem. W wykonaniu i wykończeniu widać japońską rękę – zadbano o najdrobniejsze szczegóły, dopracowano, wychuchano i zaoferowano klientom coś ponadczasowego, co na półce prezentuje się ślicznie i elegancko zarazem. Ja wiem, że to rzecz gustu, ale jeśli ktoś mi powie, że to brzydkie urządzenie, to po prostu nie uwierzę w szczerość takiej deklaracji. W przypadku urządzeń audio najważniejsze jest, a przynajmniej być powinno, brzmienie. Tu także testowane urządzenie nie zawodzi. Łączy najlepsze cechy lamp – finezję, gęstość, namacalność, przestrzenność i otwartość dźwięku z mocną, pewnie prowadzoną podstawą basową, z świetnym pace&rhythm oraz czystością i przejrzystością dźwięku (niekoniecznie słusznie) kojarzonymi raczej z tranzystorami. Air Tight ATC-2 oferuje otwartą, wysoce detaliczną, ale i lampowo eteryczną górę pasma wspierającą kolorową, namacalną średnicę. Dba o wybrzmienia, najdrobniejsze, również pozamuzyczne, subtelności przez co potrafi pięknie odtworzyć klimat nagrań, zwłaszcza tych zrealizowanych na żywo. Wciąga w muzyczny świat za uszy i to nie tylko przy muzyce akustycznej, czy wokalach. Bez widocznego wysiłku gra bowiem równie dobrze rocka czy bluesa i to z prawdziwym jajem, imponując dynamiką i energetyką prezentacji. A przy tym, co nie jest regułą w przypadku urządzeń lampowych, jest urządzeniem bardzo cichym i bezproblemowym. Nie miałem żadnych przygód z brumieniem, szumem, czy przydźwiękami w żadnym z zestawień. Znakomite, referencyjne wręcz urządzenie!

Link do recenzji: Air Tight ATC-2 – Hifiknights.com

Air Tight ATC-2

Nagrody

Air Tight

Cennik

Cennik Air Tight

Air Tight

Dealerzy

Dealerzy Air Tight

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się jak używamy plików cookies w naszej Polityce Prywatności.