Skip to main content Skip to footer

Marten

Marten Coltrane Supreme 2

Szef wszystkich szefów

Coltrane Supreme 2 MK2 to prestiżowy model z serii Coltrane. Marten obrał sobie za cel stworzyć najlepszy głośnik do użytku domowego – być może najlepszy na świecie. Zaprojektowany jako punkt odniesienia przy wykorzystaniu studia nagrań Martena w Szwecji, sprawia, że różnica między rzeczywistością a nagranym dźwiękiem nie istnieje.

Seria Coltrane jest motorem wielu innowacji projektowych i technologicznych w firmie Marten; model Supreme 2 nie jest tu wyjątkiem. Zapoczątkował on przełomowe zmiany w flagowej serii produktów Martena i nadal jest liderem na rynku.

Co otrzymujesz

Brak kompromisów

Marten stworzył dla modelu Supreme 2 zwrotnicę pierwszego rzędu, zapewniającą absolutną spójność czasową i fazową oraz idealną zgodność czasową. To prawdziwy przełom w dziedzinie projektowania i innowacji w firmie Marten, które sprawią, że twoja muzyka zabrzmi absolutnie wiernie, a scena dźwiękowa będzie tak samo realistyczna jak podczas występu na żywo.

Z technologią Cell, trzyczęściową obudową zawierającą oddzielną środkową część wykonaną z Corianu, stali nierdzewnej i aluminium, Supreme 2 jest niezwykle wytrzymały i stabilny.

  1. System 5-drożny

  2. Zwrotnica pierwszego rzędu

  3. Głośniki Accuton Cell

  4. Przewody Jorma Statement

Diamentowa kopułka

Głośnik, który błyszczy

Czysty diament jest najlepszym materiałem na membrany głośników. Stosowany w zakresie wysokich częstotliwości, charakteryzuje się niezrównanym stosunkiem sztywności do masy oraz prędkością dźwięku wewnątrz.

Diament jest również doskonałym przewodnikiem ciepła. Jest to niezwykle istotne w przypadku membran głośników, ponieważ zapewnia najlepszą wentylację cewki głosowej, co przekłada się na wysoką skuteczność i bardzo niską kompresję.

Brzmienie diamentowych tweeterów Martena przewyższa oczekiwania. Inne głośniki mogą brzmieć „nadmiernie jasno” lub „ostro jak diament”. Problemem mogą być również zniekształcenia harmoniczne. Zwrotnica w Supreme 2 została starannie zaprojektowana, aby temu zaradzić. W rzeczywistości uzyskujesz efekt odwrotny – kolumny po prostu znikają, pozostawiając tylko muzykę.

Kopułki ceramiczne

Zaawansowana technologia zapewniająca naturalny dźwięk

Twarda ceramika jest lekka, ale jednocześnie niezwykle sztywna, co czyni ją jednym z najlepszych materiałów na membrany głośników – znana jest również pod nazwą szafir.

Ceramiczne kopułki Martena charakteryzują się wysokim współczynnikiem tłumienia wewnętrznego. Membrana ma również wysoką częstotliwość rezonansową materiału, co oznacza minimalne zniekształcenia i zapewnia poziom czystości dźwięku, który jest punktem odniesienia dla najwyższej klasy kolumn.

Głośniki basowe

Niskie częstotliwości. Niskie zniekształcenia.

Przetworniki basowe Cell charakteryzują się długim wychyleniem, wyjątkowo niskim poziomem zniekształceń i ukrytą ramą. Wykonane z aluminiowej konstrukcji o strukturze plastra miodu, zapewniają bogate, dynamiczne brzmienie basów.

Obudowy

Bez rezonansów

Długoletnie badania wykazały, że najlepszym materiałem do produkcji obudów głośników jest laminat z włókna węglowego. Marten przetestował wiele materiałów, ale żaden z nich nie zapewnia takiej wytrzymałości i sztywności. Dzięki temu obudowa jest niezwykle bezwładna i pozbawiona rezonansu w całym zakresie częstotliwości. Pomimo niewielkiej masy charakteryzuje się również wysokim współczynnikiem tłumienia wewnętrznego.

Doświadczenia Martena wskazują, że konstrukcja obudowy jest równie ważna jak komponenty, które się w niej znajdują, dlatego włókno węglowe jest idealnym wyborem.

Okablowanie wewnętrzne

Najwyższej jakości przewody zapewniające czystszy dźwięk

Marten Wykorzystuje okablowanie wewnętrzne Jorma, charakteryzujące się wzorową jakością i wydajnością. Przewody są ręcznie produkowane w Szwecji i wykorzystują oddzielne przebiegi + i – dla lepszego ekranowania. Jorma używa miedzi o najwyższej jakości. Zapewnia to naturalny, przejrzysty dźwięk i stanowi idealny wybór dla głośników Martena.

Przewody są integralnymi komponentami, więc muszą harmonijnie współgrać z precyzyjną konstrukcją głośników. Jorma dostarcza dokładnie to, czego wymagają głośniki Marten Supreme 2.

Podstawy

Nowy poziom izolacji

Redukcja rezonansu jest ważnym elementem konstrukcji głośników – może ona bowiem decydować o tym, czy głośnik będzie dobry, czy doskonały. Izolatory Martena powstały przy współpracy z z firmą IsoAcoustics. Ten dopracowany element pozwala całkowicie odizolować obudowę od podłoża, redukując rezonans i zniekształcenia, dzięki czemu uzyskuje się czystą scenę dźwiękową.

  1. Dynamiczny bas o zwiększonej mocy i kontroli

  2. Naturalna otwartość i czystość dźwięku

  3. Dopasowany do masy obudowy

  4. Odporny na ruchy drgania i wibracje

  5. Redukuje wewnętrzne odbicia

  6. Przystosowany do dywanów

Zwrotnica

Brak zgody na łatwe rozwiązania

Marten pracował niestrudzenie nad udoskonaleniem zwrotnicy, tak aby idealnie współpracowała z przetwornikami Accuton Cell. Nie było to łatwe zadanie, ale było to konieczne.

Zwrotnica pierwszego rzędu umożliwia uzyskanie idealnej spójności czasowej i fazowej oraz bezbłędnej zgodności czasowej. Oznacza to, że wszystkie rejestry są generowane dokładnie w tym samym momencie, w którym zostały nagrane. Tak jak w muzyce na żywo.

  1. Cewki z rdzeniem powietrznym z folii miedzianej

  2. Kondensatory z folii srebrnej/miedzianej

  3. Kondensatory z folii srebrnej

  4. Rezystory wykonane na zamówienie

  5. Wewnętrzne okablowanie Jorma

„Dźwięk nagrany jest nie do odróżnienia od rzeczywistości"

Leif Olofsson | Główny projektant, Marten

Twoja przestrzeń

Wymagające głośniki dla wymagających słuchaczy

Umieszczenie zestawów Coltrane Supreme 2 w swoim domu to inwestycja, która naprawdę się opłaca. Wymagają one przemyślanego rozmieszczenia i konfiguracji. Podobnie jak w przypadku najlepszych rzeczy w życiu, otrzymujesz tylko tyle, ile zainwestujesz. Jeżeli pragniesz przenieść wrażenia z koncertu do swojego domu, nie powinieneś iść na żadne kompromisy.

Marten Coltrane Supreme 2

Dane techniczne

Przetworniki front 1 x 0,75″ Przetwornik diamentowy; 1 x 2″ Przetwornik diamentowy; 1 x 5″ Przetwornik ceramiczny; 7 x 8″ aluminiowa konstrukcja warstwowa

Przetworniki tył 6 x 10″ warstwowa pasywna membrana

Pasmo przenoszenia 18-100000 Hz +-2dB

Moc znamionowa 500 W

Skuteczność 91 dB / 1 m / 2,83 V

Impedancja 6 omów (min. 3,2 oma)

Typ 5-drożny

Częstotliwość zwrotnicy 120, 450, 3500 i 8000 Hz pierwszego rzędu

Złącza WBT Nextgen bi-wiring

Okablowanie wewnętrzne Jorma Statement

Obudowa Boki z laminatu z włókna węglowego o grubości 25 mm, przód, tył, górna i dolna część z litego laminowanego drewna o grubości 70 mm.

Podstawy Polerowana stal nierdzewna z izolatorami Marten

Wymiary (szer. x wys. x gł.) 54 x 200 x 59 cm

Waga 270 kg

Marten Coltrane Supreme 2

Recenzje

Recenzja Marten Coltrane Supreme 2 w Hi-Fi+

This might sound strange, but one of the biggest challenges facing any speaker system built on this scale is the ability to sound small when the music demands it. It was a test the Coltrane Supreme 2 passed with effortless, almost contemptuous ease. Examples were legion, but perhaps the most remarkable was ‘Luka’, the opening track from Volume 2, People & Places from the Suzanne Vega Close Up series of LPs [Amanuensis, Music On Vinyl]. The simple one-take voice and guitar recording has an almost ghostly sense of shape, size, and presence. The image is perfectly proportioned, between and behind the plane of the speakers – not close enough to touch but with enough body to be quite disturbing if you are not expecting it. The voice is incredibly natural, in terms of scale and inflection, the way Vega’s mouth moves relative to the microphone, the small, incidental noises that mark the movements of her mouth and tongue. The speakers track level changes without any lag or compression. The guitar is is, if anything, even more impressive, with the Supreme 2 conveying the separation of strings and body, the strings’ instant attack, while presenting the shape of notes in an utterly convincing way. But what binds the whole thing together is the human element, the subtle shifts of voice and instrument, the hesitation in an awkward chord shift, the sound of fingers on frets. The sense of pain and isolation in the song is almost palpable: the sense of the person performing it goes a whole stage further than that.

In part this transparency, especially at low frequencies is the product of the Coltrane Supreme 2’s well-behaved cabinets, but again I can’t help feeling that the drivers are playing their part. Bass of this quality is not just about weight and rise time. It’s also about the shape and the tail of the note, the placement of each note and the pace of the bass line – and all of those things depend not on how quickly the drivers start, but how quickly they stop. The Marten’s lack of overhang strips away that baggage, leaving the speaker light on its feet and able to respond to the signal, despite its bandwidth.

What we have here is a speaker that can do big and small, loud and quiet, can transition between those extremes and do it without strain or even apparent effort. Dynamic range is genuinely uninhibited, response quick enough to pass unnoticed, and distortion – the audible addition of colour, subtraction, or rearranging of information – is vanishingly low. In common with other diamond drivers, the units used here are devoid of audible breakup, harshness, or edge. What is perhaps more impressive is that, used across relatively narrow bandwidths, these drivers also manage to match the energy levels of other high-frequency technologies. Marten has succeeded in producing a speaker that is astonishingly natural and almost perfectly balanced across its considerable bandwidth.

The Coltrane Supreme 2 also projects the most natural stereo stage we’ve heard to date. Not in the laser etched, carved from solid, reach out and touch imagery overt manner of many more initially impressive designs – but definitely the most natural and naturally convincing.

The real beauty of the big Martens is that they are one of the least overtly impressive or showy loudspeaker systems available today. Where so many big speakers scream, “Look at ME, listen to ME!” the Coltrane Supreme 2’s seem to spend all their time doing their level best to disappear. Their refined appearance is matched by their sound – they don’t project that solid, slab-like bass so beloved of audiophiles, so prevalent in demonstrations, and so rarely heard in reality.

Link do recenzji: Marten Coltrane Supreme 2 – Hi-Fi+

Marten Coltrane Supreme 2

Nagrody

Marten

Cennik

Cennik Marten

Marten

Dealerzy

Dealerzy Marten

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się jak używamy plików cookies w naszej Polityce Prywatności.