Skip to main content Skip to footer

Boulder Amplifiers

Boulder 812

Przedwzmacniacz DAC

Dzięki światowemu sukcesowi modelu 866 firma Boulder poszerzyła serię 800 o przedwzmacniacz DAC 812 z wzmacniaczem słuchawkowym.

Dzięki wykorzystaniu filozofii projektowania modelu 866 oraz ponad 35-letniemu doświadczeniu w projektowaniu przetworników cyfrowo-analogowych, przedwzmacniaczy i obwodów wzmacniaczy otrzymujesz urządzenie charakteryzujące się precyzją i najwyższą wydajnością. Ponadto oferuje jakość i niezawodność, jakiej można oczekiwać od produktów Boulder, w eleganckiej obudowie.

Model 812 jest pierwszym wzmacniaczem słuchawkowym firmy Boulderm, a koszty nie grały głównej roli w czasie procesu projektowania i wykonania. Posiada oddzielny, zaawansowany obwód wzmacniacza słuchawkowego, cztery rodzaje połączeń oraz ustawienia czułości słuchawek w aplikacji Boulder Controller. Dzięki mocy 200 mW przy 8 omach i 80 mW przy 600 omach sekcja wzmacniacza w modelu 812 może zasilać dowolne słuchawki lub wiele słuchawek jednocześnie. To spełnienie marzeń entuzjastów słuchawek.

Może być używany jako przedwzmacniacz, przetwornik cyfrowo-analogowy, wzmacniacz słuchawkowy lub dowolna kombinacja tych trzech funkcji. Dzięki wszystkim funkcjom i wszechstronności model 812 jest prawdopodobnie produktem o najwyższej wartości, jaki kiedykolwiek wyprodukowała firma Boulder.

Model 812 jest przeznaczony dla zagorzałych fanów Boulder, entuzjastów słuchawek lub osób rozpoczynających swoją przygodę z systemem Boulder. Chcieliśmy stworzyć coś przystępnego i wielofunkcyjnego, co pasowałoby do każdego systemu audio lub stanowiło system sam w sobie. Model 812 spełnia te wymagania.

Witamy w świecie uniwersalności

Nowy, bogato wyposażony model Boulder 812 jest najbardziej wszechstronnym przedwzmacniaczem cyfrowo-analogowym, jaki kiedykolwiek powstał. Jako punkt wyjścia dla wysokowydajnego systemu odtwarzania muzyki może służyć jako przetwornik cyfrowo-analogowy, przedwzmacniacz zbalansowany lub wzmacniacz słuchawkowy. Teraz nie musisz wybierać oddzielnych produktów do tych trzech funkcji. W miarę zmian i rozbudowy systemu możesz łatwo dostosować model 812 do nowej konfiguracji.

Jako niezależny przetwornik cyfrowo-analogowy poprawi jakość każdej muzyki przesyłanej strumieniowo. Jego wyjście można podłączyć do dowolnego wejścia zbalansowanego lub niezbalansowanego w istniejącym systemie. Sekcję przetwornika cyfrowo-analogowego lub wejście analogowe z przedwzmacniaczem można podłączyć do istniejącego wzmacniacza i głośników. Model 812 jest prawdopodobnie produktem o najwyższej wartości użytecznej, jaki kiedykolwiek wyprodukowała firma Boulder. Tak wiele funkcji i możliwości jest dostępna dzięki przemyślanej konstrukcji obwodów i obudowy.

Słuchanie muzyki przez słuchawki staje się prawdziwą przyjemnością W małych pomieszczeniach, na przykład w mieszkaniach wielopokoleniowych, wystarczy podłączyć ulubione słuchawki do wysokiej klasy wzmacniacza słuchawkowego, aby natychmiast usłyszeć nową jakość dźwięku. Nawet najdłuższe sesje odsłuchowe staną się prawdziwą przyjemnością. Prawidłowe napędzanie zarówno nowych, jak i starych słuchawek stanowi wyzwanie inżynieryjne. Firma Boulder rozpoczęła od szeroko zakrojonych badań popularnych słuchawek i określiła ich wymagania techniczne. Zauważono, że zakres impedancji słuchawek jest bardzo zróżnicowany, a niektóre z nich są nawet 10 cio krotnie większe niż typowy zakres impedancji głośników. Rozwiązaniem jest zastosowanie kaskadowego wzmacniacza z układem tranzystorów przeznaczonego wyłącznie dla gniazd wyjściowych słuchawek. Łatwo dostosowuje się on do obciążenia podłączonych słuchawek. Aby zaspokoić nawet najbardziej wybredne gusta, przewidziano cztery najwyższej jakości gniazda wyjściowe. Boulder 812 jest wyposażony w powszechnie stosowane gniazda 3,5 mm i tradycyjne gniazda 1/4 cala. Opcje uzupełniają nowsze gniazda czteroprzewodowe typu XLR i Pentaconn. Wszystkie są zamontowane w specjalnym panelu gniazd, zaprojektowanym tak, aby zapobiec przypadkowemu zarysowaniu głównego panelu przedniego. W przypadku nieuniknionego zużycia, każde z gniazd lub cały panel gniazd można łatwo wymienić u sprzedawcy. Żaden inny produkt nie przywiązuje tak dużej wagi do prawidłowego wysterowania szerokiej gamy słuchawek. Czeka na Ciebie wyjątkowa przyjemność słuchania.

Projekt cyfrowy

Wszechstronność nie ogranicza się tylko do projektu cyfrowego. Dzięki wielu połączeniom i funkcjom możesz odtwarzać muzykę tak, jak lubisz. Od odbiorników satelitarnych, pamięci USB, bezprzewodowego przesyłania strumieniowego, po odtwarzanie muzyki z laptopa – model 812 zapewni najlepszą jakość dźwięku.

Cyfrowe sygnały audio są odbierane i w razie potrzeby asynchronicznie konwertowane, a następnie przetwarzane przy użyciu autorskiego oprogramowania Boulder i procesora DSP w celu optymalizacji danych i przesłania ich do układów DAC, które generują analogowy sygnał audio. W trakcie całego procesu cyfrowego dane są poddawane oversamplingowi w celu maksymalizacji szybkości transmisji i zredukowania zniekształceń do najniższego możliwego poziomu. Model 812 został wyposażony w funkcję endpoint Roon® , dzięki czemu przeglądanie i sortowanie multimediów jest łatwiejsze i prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Artyści, albumy, utwory, a nawet dane na temat produkcji są katalogowane i prezentowane w sposób, który sprawia, że znalezienie muzyki jest dziecinnie proste.

Konwersja sygnału cyfrowego na analogowy odbywa się za pomocą wielobiegunowego filtra Bessela, dostrojonego pod kątem najlepszej odpowiedzi impulsowej. Ta funkcja przeciwdziałająca efektowi obrazowania zapobiega powstawaniu szumów w nagraniach muzycznych i pozwala zachować wszystkie niuanse wysokich i niskich częstotliwości. Jeśli nie słuchasz muzyki przez słuchawki lub masz już przedwzmacniacz, który Ci odpowiada, model 812 można skonfigurować jako samodzielny przetwornik cyfrowo-analogowy z wyjściem stałym.

Sterowanie aplikacją

Model 812 oferuje wiele opcji sterowania z panelu przedniego, ale dzięki aplikacji Boulder Controller zyskujesz dostęp do wszystkich funkcji, ustawień i opcji, które pozwolą Ci na dostosowanie urządzenia do Twoich potrzeb. Wystarczy podłączyć smartfon lub tablet do aplikacji 812 Controller za pośrednictwem zwykłej sieci Wi-Fi. Stąd możesz sterować wejściami, regulować głośność, wyciszać dźwięk, przełączać urządzenie w tryb czuwania oraz wybierać tryb przedwzmacniacza lub słuchawek.

Wszystko to dostępne z dogodnej pozycji odsłuchowej, niezależnie od tego, jak daleko znajdujemy się od urządzenia. Jeśli posiadasz muzykę na pendrive'ie lub serwerze muzycznym, za pomocą naszej aplikacji możesz wyszukiwać, wybierać i tworzyć indywidualne playlisty. W ustawieniach możesz zmieniać opcje głośności, ustawienia wejść, ustawienia wyjść i wiele, wiele innych.

Jeśli nie podobają Ci się fabryczne ikony wejść, możesz dodać zdjęcia swojej własnej konfiguracji, aby płynnie zmieniać wejścia bez konieczności zapamiętywania, które urządzenie jest aktualnie podłączone do którego wejścia. Aplikacja zapewnia pełny dostęp do funkcjonalności i możliwości dostosowania modelu 812 do własnych potrzeb.

Zbalansowany przedwzmacniacz

Od ponad 35 lat firma Boulder produkuje znane na całym świecie przedwzmacniacze gramofonowe i liniowe. W połowie lat 90. model Boulder 2010 był pierwszym przedwzmacniaczem z całkowicie półprzewodnikową regulacją głośności. Zapewniał on dokładność, przejrzystość i niskie zniekształcenia, które nie były możliwe do osiągnięcia przy używanych wówczas potencjometrach węglowych.

Model 812 posiada tę doskonałą funkcję wśród wielu innych. Sygnały z wejść symetrycznych i niesymetrycznych są przetwarzane w prawdziwie symetrycznym i różnicowym stopniu wejściowym. Sygnał z tego stopnia lub z wyjścia przetwornika cyfrowo-analogowego jest przekazywany do sekcji tłumika i przedwzmacniacza. Aby podkreślić estetykę panelu przedniego, przewidziano magnetyczną osłonę chroniącą złącza słuchawkowe.

Gdy wyjścia przedwzmacniacza są podłączone do wzmacniacza mocy, wyjścia słuchawkowe są nieaktywne. Przycisk wyboru pozwala na szybkie przełączanie między słuchawkami a głośnikami. Gdy chcesz korzystać z głośników, do wyjść przedwzmacniacza można podłączyć wzmacniacz mocy Boulder 861. Zarówno przedwzmacniacz 812, jak i końcówka 861 mają nową, kompaktową obudowę.

Mnogość funkcji

Twój wybór! Niezależnie od tego, czy słuchasz muzyki przez słuchawki, czy głośniki, przedwzmacniacz 812 DAC zapewni Ci wszechstronność i wysoką jakość dźwięku, dzięki czemu będziesz mógł w pełni cieszyć się ulubioną muzyką.

Boulder 812

Dane techniczne

Wejścia zbalansowane 2 x 3-pinowe XLR

Wyjścia zbalansowane 1 x 3-pinowe XLR

Maksymalny poziom wejściowy 6,0 Vrms

Maksymalny poziom wyjściowy 14,0 Vrms

THD+N, 2 V wyjście, 2 kHz 0,0017% (-95,5 dB)

Maksymalne wzmocnienie napięcia 19,4 dB

Zakres głośności 100 dB

Krok głośności 1,0 dB

Pasmo przenoszenia, 20 Hz do 20 kHz +0,00, -0,03 dB

Pasmo przenoszenia, -3 dB 0,02 Hz i 250 kHz

Stosunek sygnału do szumu 116 dB

Impedancja wejściowa 100 kΩ

Impedancja wyjściowa symetryczna 100 Ω

Wymagania dotyczące zasilania 90–240 V

Pobór mocy 50 W

Sekcja wzmacniacza słuchawkowego wyjście 32 Ω 200 mW 2 kHz 20 kHz, 0,0010% 0,0053%

Sekcja wzmacniacza słuchawkowego wyjście 150 Ω 200 mW 2 kHz 20 kHz, 0,0010% 0,0034%

Sekcja wzmacniacza słuchawkowego wyjście 600 Ω 200 mW 2 kHz 20 kHz, 0,0011% 0,0043

Boulder 812

Recenzje

Recenzja Boulder 812 w Highfidelity.pl

BOULDER 812 JEST ZŁOŻONYM funkcjonalnie urządzeniem. Dostajemy z nim cztery elementy: odtwarzacz plików audio, DAC, przedwzmacniacz i wzmacniacz słuchawkowy. Jak w każdym tego typu produkcie są wśród nich sekcje dominujące i te, które są wokół nich „obudowane”.

Sercem ‘812’ jest przetwornik cyfrowo-analogowy – nie miejmy co do tego wątpliwości. To doskonałe urządzenie, które może stać w bardzo drogich systemach, które zostaną wykreowane wokół niego. Bardzo dobrze współpracuje z nim sekcja regulacji siły głosu i jeśli chcecie państwo złożyć minimalistyczny system z końcówkami i kolumnami, albo z aktywnymi kolumnami – będzie bardzo dobrze. Wprawdzie dodanie zewnętrznego przedwzmacniacza otworzy dźwięk i poprawi rozdzielczość, to trzeba będzie jednak za to sporo zapłacić.

Sekcje transportu plików i wzmacniacza słuchawkowego są tu dodatkami, ale ten drugi jest dodatkiem naprawdę udanymi i pożądanymi. Ze słuchawkami dynamicznymi z górnej półki otrzymamy namacalny, ciepły dźwięk o bliskiej perspektywie. Nigdy nie będzie on zbyt jasny czy zbyt irytujący, ale też nie zaśniemy przy nim, bo wiele się w tym dźwięku dzieje. Z kolei pliki są w tym przypadku czymś w rodzaju przedwzmacniacza gramofonowego MM, montowanego do wzmacniaczy zintegrowanych. To miły dodatek, jeśli ma to być dla nas coś dodatkowego.

Co powiedziawszy dodam, że zaskoczył mnie Boulder tym urządzeniem. ‘812’ ma niewielkie rozmiary, a gra jak pełnowymiarowy, drogi produkt. Jego dźwięk jest daleki od stereotypowego postrzegania urządzeń tej marki i zaczynam podejrzewać, że zapewne chodzi o nie do końca rasowe systemy, w których te absolutnie rasowe urządzenia muszą grać. Testowane urządzenie ma wszystko, czego potrzeba realnemu high-endowi i czego trzeba muzyce. Stąd, zasłużone, wyróżnienie ˻ RED ˺ FINGERPRINT.

Link do recenzji: Boulder 508 – Highfidelity.pl

Recenzja Boulder 812 w Hi-Fi i Muzyka

W zakresie dynamicznym brzmienie także zostało lekko złagodzone, co już nie zawsze jest zjawiskiem korzystnym. Jednak w tym przypadku nie poczytałem tego za wadę, lecz cechę sprzyjającą oddaniu muzykalności i płynności. Wsłuchując się, szybko się zorientujecie, że szczegóły nie zginęły. One są, dobrze zróżnicowane, w przypisanych proporcjach i podporządkowane wspomnianej płynności. Jest i gładko, i detalicznie, a do tego plastycznie.

Przełączenie w tryb przetwornika (DAC Mode Enabled) powoduje słyszalną zmianę charakteru brzmienia. Pojawia się więcej energii. Dźwięk się ożywia i jędrnieje. Lubię energię w muzyce. Lubię tę pozytywną, wnoszoną przez wykonawców, jednak w kontekście Bouldera wyżej oceniam energię i zdecydowanie w różnicowaniu dynamiki nagrań. Rozszerzona nazwa „DAC Preamplifier” może być tylko kolejnością alfabetyczną, ale trafnie oddaje i stopniuje odniesione przeze mnie wrażenia. Zgodnie z nimi, Boulder 812 jako DAC czuje się jak ryba w wodzie.

Podobieństwo charakterów do wspomnianego powyżej phono-stage’a 508 nie da się już dłużej ukryć. Takiego Bouldera wolę i słuchałem go głównie w tym zestawieniu. Jest wtedy dynamiczniejszy, dokładniejszy, wyraźniejszy, lepiej zróżnicowany i kontrolowany, nie mniej barwny i chyba jednak lepiej wypełniony. Do tego gra jakby więcej muzyki. Streaming i Roon były w tym przypadku naturalnym sposobem korzystania z 812. Roona używam w oparciu o domową sieć LAN i Core zainstalowany na komputerze wydzielonym, aczkolwiek bez specjalistycznej rozbudowy, chociażby o liniowe zasilanie. Wiem, że Nucleus poradziłby sobie lepiej, a niedawno recenzowany 432 Evo Standard znacznie lepiej (ciągle pozostaję pod jego wrażeniem). Jednak nawet mój – jak zakładam przejściowy – system przyniósł bardzo pozytywne doznania. A to dzięki oddaniu stereofonii, oderwaniu dźwięków od głośników, zbudowaniu przestrzeni, w której grała muzyka. Boulder 812 zapewnia tak przeze mnie poszukiwane połączenie lekkości i swobody, wynikające z umiejętnego kreowania wrażeń przestrzennych, z szybkością, zróżnicowaniem i kontrolą, które są efektem świetnej mikro- i makrodynamiki. Pamięta o muzyce, jej barwach i klimacie. 

Radość z grania i słuchania pozycjonują Bouldera 812 wysoko na mojej liście urządzeń niebanalnych, solidnych, rzetelnych brzmieniowo, uniwersalnych i w pewien sposób spektakularnych, a także tych o rozbudowanej i bezbłędnej funkcjonalności. To mocny i polecany typ, z każdego z wymienionych powodów. 

Link do recenzji: Boulder 812 – Hi-Fi i Muzyka

Recenzja Boulder 812 w HIFICLUBE

As soon as you start listening to music, you forget all the mathematical complexity involved in bit conversion. The sound is excellent with all types of headphones: dynamic and magnetic. I used my Pryma, the Hifiman 1000 and a pair of new T+A Solitaire P SE and everything sounded great.

The sound is clean, informative, if not overly detailed, and dynamic, as if springing from the black silence of a warm and pure water fountain. The midrange has a rich harmonic texture and conveys a sense of intense, saturated colour, yet paradoxically it always sounds neutral, never over-processed.

Bass is dry, tight, solid, articulate, and well-defined in the best Boulder tradition, albeit revealing the unique character of each headphone. The T+A Solitaire P SE are the ideal pair for the 812, as they have electrostatic accuracy despite being planar magnetic.
First, I had intended to review them together. Then I heard the 812 and decided to split the review, so I could keep listening to the 812 for a more extended period, despite having other DACs waiting for reviewing. It’s that good.

The four complementary JFET pairs used in the amplifier output stage sound reminiscent of tubes but without compromising overall resolution and transparency. No one would say that we are listening to digital sound through a solid-state device.

Link do recenzji: Boulder 812 – HIFICLUBE

Recenzja Boulder 812 w Audiodrom

I would summarize the 812’s sound by two words: clean comfort. This preamp gives an impression of grip on sound, from bottom to top, which helps keep things organized. The instruments and voices are locked firmly within the soundstage, and although the 812 projects the soundfield a bit more upfront that I am used to, the projected space still has impressive width and depth. The bass of the Boulder 812 has wonderful control; the smear is reduced, so it may seem that there is less bass weight, but it is not true – it is because the bass is very well controlled in time domain, with no hanging or ringing. At the same time, the subjectively less pronounced bottom end, combined with subjectively slightly rolled off top end that effectively fights nasties like sibilants and edginess, let the rich tapestry of the 812’s midrange stand out. This provides the aforementioned listening comfort, as the preamp is easy on ears. Yet everything is presented one or two degrees warmer from what I would call a neutral temperature. Like the Aavik, the Boulder also slightly suppresses the ambience of recordings in favour of the colourfull palpable radiance, as if the sound was slightly obscured in a velvety haze that made it softer for ears and lusher and more romantic, an exact opposite what one would expect from a switching amplifier.

To me, the 812 was built for those who want to have the Boulder flavour without robbing a bank. I think it would be worth revisiting this preamplifier as a combo with the Boulder 861 stereo power amplifier – these two have been conceived to match and I would certainly expect good synergy there.

Link do recenzji: Boulder 812 – Audiodrom

Recenzja Boulder 812 w Future Audiophile

Credit for this next demo must go to acoustician Bob Hodas, who worked with the mastering engineer helping him tune his studio. “Hella Good” from No Doubt is a way-better-than expected demo for subwoofers and electronics alike. The palpability of the bass is just addictive with the Boulder 812 in the mix. The processed bass is low, tight and engaging. The production effects (also seemingly computer-generated) dance in the air above and outside the speakers, while Gwen Stefani’s voice is Rock Steady, if you will.

With the Boulder 812 DAC/Preamp in my reference audiophile system, I found myself listening to more and more classic progressive rock. The sound was so engaging that taking a sonic trip like “Echoes” from Pink Floyd’s trippy but excellent Meddle album is a good example. We are talking about 23:30 of thematic, dramatic and out-there, spacy jams. On the Boulder 812 (with the DAC engaged), you hear the resolution of the keyboard sound, which has a water droplet effect that is out there. As with The Wall, there are recurring musical themes that get revisited and recycled on this deep track. Forget FM radio, because “Echoes” is for people who will patiently sit down to listen to an entire album side, like us audiophiles. More than normal, I found myself humming along to the chorus of this song, and wanting to play it in its entirety, night-in and night-out. The Marcin track is more new-school and has a lot of attack, which sounds great with a Boulder front end, but more aged, classic jams like “Echoes” can come across as equally engaging.

Boulder gear almost never comes up on the used market, so when it does, it gets snapped up quickly. This is not just a true Boulder component, but one that people can dream of owning, thus there will be lots and lots of music lovers looking to own such an audiophile gem. Like a few of the tastier components that I have sold over the years, I would expect a lot of demand (bordering on a feeding frenzy) for a Boulder 812 if one were to come on the used market. The high-end headphone folks would want such a component as well, which adds even more demand.

Simply put, I don’t think you have a thing to worry about with value when it comes to an 800 Series Boulder product like the 812 DAC/Preamp.

Link do recenzji: Boulder 812 – Future Audiophile

Recenzja Boulder 812 w The Absolute Sound

The Boulder 812 imbues every track with a special sense of solidity and cohesive energy. Also, the 812 has a superb level of lucidity, so that each recording retains its own particular soundstage and environmental characteristics. Some systems, especially those with big speakers in large rooms, often have only a one-dimensional soundstage presentation—big. The 812 doesn’t impose itself onto a recording. In my room through the Spatial X-2 loudspeakers driven by either a Pass 150.8 or Orchard Audio Starkrimson Ultra 2.0, monophonic recordings were seemingly no wider than a quarter, while big orchestral pieces, especially those made with three spaced omni microphones, were as spacious as the Grand Canyon.

Judged solely on its sonic merits, the Boulder 812 delivers everything you could want from a high-performance audio component. Its limiting factors are ergonomic. For some potential owners the absence of a display that renders the volume in dBs may be an issue. For others the dearth of analog outputs might be a problem. But if you are looking for a superb-sounding platform for a small room, desktop, or nearfield system, the Boulder 812 could be a perfect fit.

Link do recenzji: Boulder 812 – The Absolute Sound

Boulder 812

Nagrody

Boulder 812 – Highfidelity.pl – Wyróżnienie RED Fingerprint

Testowane urządzenie ma wszystko, czego potrzeba realnemu high-endowi i czego trzeba muzyce. Stąd, zasłużone, wyróżnienie RED FINGERPRINT.

Link: Boulder 812 – Highfidelity.pl – Nagroda Roku 2018

Boulder 812 – Hi-Fi i Muzyka – Wyróżnienie Roku 2023

W połączeniu bezpośrednim z końcówką mocy brzmienie okazuje się łagodne, płynne i szczegółowe. Jego barwy nie są ustawione na zero; lokują się raczej po cieplejszej stronie palety. Kiedy nie korzystamy z wbudowanej regulacji głośności, Boulder 812 wnosi więcej energii. Dźwięk ożywia się i jędrnieje. Stawia na połączenie lekkości i swobody, wynikające z umiejętnego kreowania wrażeń przestrzennych, z szybkością, zróżnicowaniem i kontrolą – to z kolei zasługa świetnej mikro- i makrodynamiki.

Link: Boulder 812 – Hi-Fi i Muzyka – Wyróżnienie Roku 2023

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się jak używamy plików cookies w naszej Polityce Prywatności.