Pandora – przyszłość cyfrowego odtwarzania muzyki
W 2011 roku Aesthetix z dumą przedstawił modele Pandora i Romulus, które nazwać można przyszłością cyfrowego odtwarzania muzyki. Dołączyły one do serii Saturn – cenionej na całym świecie za nadzwyczajne osiągi, jakość wykonania i interfejs użytkownika.
Wysokiej jakości konstrukcja mechaniczna obejmuje całkowicie aluminiowe obudowy, klatkę Faradaya ze stali nierdzewnej do izolacji sekcji cyfrowych, kilka transformatorów mocy w obudowie ze stali nierdzewnej oraz kilka stopni stabilizujących. Urządzenia te podnoszą poprzeczkę dla wszystkich produktów cyfrowych, a zarazem stanowią idealne uzupełnienie przedwzmacniaczy Janus i Calypso oraz wzmacniacza mocy Atlas.
Wejścia USB i SPDIF z ultra niskim jitterem
Pandora to zbudowany na lampach przetwornik cyfrowo-analogowy z wejściami USB i SPDIF. USB pracuje w trybie asynchronicznym, z ultra niskim jitterem dzięki zegarowi o częstotliwości stabilizowanej kryształem z bezpośrednim sprzężeniem z przetwornikiem. Użytkownik może wybrać klasę pracy: klasa 1 audio, do 96 kHz/24 bit lub klasa 2 audio, do 192 kHz/24 bit. Wejścia SPDIF/AES korzystają z wyjątkowej technologii, oferującej doskonałe parametry jittera w połączeniu z asynchronicznym USB; obsługują one również sygnał do 192 kHz/24 bit.
Lampowe stopnie analogowe
Reputacja, jaką cieszą się najnowocześniejsze stopnie analogowe Aesthetix, znajduje dalsze potwierdzenie w modelu Pandora, w którym zasilany prądowo lampowy wzmacniacz różnicowy (12AX7) współpracuje z przetwornikiem DAC. Wzmacniacze różnicowe maja wyjątkową zdolność do tłumienia sygnałów współbieżnych, co jest szczególnie przydatne w cyfrowych produktach audio, gdzie zegary o wysokiej częstotliwości i inne szumy cyfrowe mogą zakłócać delikatne obwody analogowe. Sygnał audio przychodzący do pierwszego wzmacniacza różnicowego jest przesyłany do stopnia wyjściowego, kolejnego wzmacniacza różnicowego opartego na lampie 6DJ8. Zarówno Pandora jak i Romulus zawierają polipropylenowe kondensatory sprzęgające Rel-Cap i rezystory foliowe Roederstein.
Dedykowany, izolowany transport CD
Odtwarzacz Romulus został zbudowany na bazie wyjątkowego pod względem zestawu funkcji i parametrów przetwornika cyfrowo-analogowego Pandora, poprzez dodanie dedykowanego, zgodnego z „Czerwoną Księgą” transportu CD, synchronizowanego również zegarem głównym o niskim jitterze. Transport, całkowicie zamknięty we własnej klatce Faradaya, jest izolowany elektrycznie, mechanicznie i magnetycznie od pozostałych części urządzenia. Dwa oddzielne transformatory i trzy stopnie stabilizujące dodatkowo izolują mechanizm transportu od zasilaczy przetwornika C/A.
Regulacja głośności o wysokiej rozdzielczości
Modele Pandora i Romulus mogą być dodatkowo wyposażone w opcjonalną regulację głośności o wysokiej rozdzielczości, na bazie przekaźników, co umożliwia ich bezpośrednie podłączenie do wzmacniacza mocy – idealne rozwiązanie w wielu systemach. Ten specjalny układ regulacji głośności działa częściowo w domenie cyfrowej (dla małych, 1 dB kroków), a częściowo w domenie analogowej (dla dużych, 6 dB kroków), zapewniając bezkompromisowe osiągi.
PANDORA – lampowy przetwornik cyfrowo-analogowy USB i SPDIF
- Karta przetwornika DAC z trzema slotami dla wejść cyfrowych.
- Wejścia AES/EBU, RCA Coax i Toslink – na slocie nr 1.
- AES/EBU, RCA Coax i SPDIF – kompatybilne z sygnałami do 192 kHz/24 bit.
- Sekcja cyfrowa z możliwością obsługi następujących częstotliwości: 32 kHz, 44,1 kHz, 48 kHz, 88,2 kHz, 96 kHz, 176,4 kHz, 192 kHz, wszystkie z 24-bitową rozdzielczością.
- Wejście USB z przełącznikiem prędkości (klasa 1 lub 2) – na slocie nr 2
- Obsługa USB klasy 1 audio (96 kHz, 24 bit) i klasy 2 audio (192 kHz, 24 bit).
- Opcjonalne drugie wejście USB.
- Asynchroniczny tryb przesyłu dla wejścia USB, na licencji Gordon Rankin / Wavelength Technologies. Technologia ta umożliwia utrzymanie jittera na poziomie setki razy niższym, niż w przypadku wcześniejszych rozwiązań dla standardu USB.
- Sekcja cyfrowa na bazie DSP z procesorem Motorola DSP56362 w roli filtrów cyfrowych.
- Sekcja przetwornika C/A oparta na układzie Burr-Brown PCM1792A.
- Sekcja analogowa z czterema lampami w konfiguracji różnicowej (2x 12AX7, 2x 6DJ8/6922).
- Brak sprzężenia zwrotnego w obwodach analogowych.
- Wyjścia symetryczne i niesymetryczne.
- Opcjonalna regulacja głośności, umożliwia bezpośrednie podłączenie do wzmacniacza mocy (bez przedwzmacniacza). Konstrukcja analogowo-cyfrowa, na bazie rezystorów przełączanych przekaźnikami.
- Zdalne sterowania obsługujące wszystkie funkcje.
- Klatki Faradaya ze stali nierdzewnej izolują najważniejsze sekcje: cyfrową, analogową i zasilania.
- Trzy transformatory, jeden dla najważniejszych obwodów cyfrowych, jeden dla obwodów analogowych i jeden dla funkcji sterujących.
- W pełni aluminiowa konstrukcja obudowy.
- Sterowanie poprzez port RS232.
- Wyzwalacz 12-woltowy.
- Dostępny z czarną lub srebrną płytą czołową.
- Waga urządzenia: ok. 17 kg
- Wymiary: (szer. x wys. x głęb.): 45,7 x 11,1 x 45,7 cm
„…skierowany do słuchaczy zainteresowanych nową „cyfrową falą”, jednak nie chcących rezygnować z bogactwa i emocjonalności brzmienia, typowych dla źródeł analogowych. (Aesthetix) zaprasza do słuchania z bezkompromisową, najwyższą rozdzielczością, ale także pełnią muzykalności i emocji.„
Robinson C. Freitas, ClassAudio.com, 2012
„Brzmieniowo jeden z najbardziej muzykalnych odtwarzaczy… harmonijny, barwny, szybki i potężny… Nigdy nie słyszałem komputerowego audio o takiej jakości.„
Michael Lang, STEREO, 2012
„…żywy, dynamiczny kontrast… wibrujący dźwięk… doskonale analityczny… z posmakiem winylowej tekstury…”
Sam Ho, HiFi Review, 2012