Boulder 2108 – przedwzmacniacz gramofonowy
W 2002 roku magazyn Stereoplay, po premierze przedwzmacniacza gramofonowego 2008, stworzył kategorię A+, która odnosiła się do urządzeń, które do tamtego momentu nie znajdowały jakościowych odnośników na rynku audio. Taki ma być właśnie 2108 – ponownie, prawdopodobnie najlepszy przedwzmacniacz gramofonowy na świecie.
W 2002 roku magazyn Stereoplay, po premierze przedwzmacniacza gramofonowego 2008, stworzył kategorię A+, która odnosiła się do urządzeń, które do tamtego momentu nie znajdowały jakościowych odnośników na rynku audio. Boulder 2108 to niewątpliwie przedwzmacniacz gramofonowy następnej generacji. W stosunku do modelu z 2002 roku koncepcja 2108 zakłada poprawę właściwie każdego aspektu brzmienia. Jest to projekt, który – podobnie jak poprzednik – aspirować będzie do miana najlepszego przedwzmacniacza gramofonowego na świecie. Zamiast na elektronice, inżynierowie skupili się na analogowo odtwarzanej muzyce. Brzmienie ma być potężne i szybkie, doskonale napięty, dynamiczny bas trzymany jest w silnych ryzach i ma stanowić doskonałe tło dla reszty pasma. Nic tu nie zostało dodane, niczego też nie brakuje – muzyka pozostaje samą sobą… jest po prostu odtwarzana, wywołuje dreszcze emocji i swobodnie pomaga przenieść się w zupełnie inny wymiar.
Na rozbudowanym panelu przednim do dyspozycji mamy pełną możliwość przełączania trybów pracy oraz regulacji parametrów. Przedwzmacniacz wyposażono ponadto w funkcję regulacji krzywej korekcji. Do wyboru mamy 4, stosowane przez różne wydawnictwa warianty: RIAA, FFRR (London/Decca), EMI, Columbia. Ucieszy to zapewne właścicieli płyt z epoki, gdy każde z tych firm stosowała własny standard.
- Trzy pary zbalansowanych wejść umożliwiają podłączenie trzech, różnie skonfigurowanych gramofonów, ramion lub wkładek gramofonowych
- W pełni zbalansowany, minimalizujący zniekształcenia sygnału, tor audio. Utrzymuje stabilne warunki pracy, eliminuje zniekształcenia sygnału i wzmacnia niezwykle delikatny sygnał wkładki gramofonowej
- Odseparowany od pozostałych modułów urządzenia tor zasilania. W celu całkowitego odizolowania analogowego toru audio od pozostałych obwodów elektrycznych, zastosowano 4-segmentowy moduł zasilania. Niezależne zasilacze wspierają lewy i prawy kanał, moduł sterowania oraz zasilanie trybu standy
- Możliwość wyboru standardowej korekcji krzywej RIAA, jak również wariantów innych wytwórni: EMI, FFRR (London / Decca) i Columbia. Wybór dedykowanej do nagrania krzywej korekcji umożliwia prawidłowe odtwarzanie muzyki z płyt kolekcjonerskich tłoczonych przed 1955 rokiem
- Modułowy, dyskretny wzmacniacz gramofonowy Boulder 995S zastosowany wyłącznie w modelu 2108. Składany i ręcznie kalibrowany według precyzyjnej specyfikacji. W celu zapewnienia izolacji, wzmacniacz ten posiada osobną obudowę
- Starannie wykonana obudowa chroni delikatny sygnał przed wpływem wszelkiego rodzaju zniekształceń oraz rezonansami mechanicznymi
- Możliwość ustawienia indywidualnych warunków pracy dla każdego wejścia. W zależności od typu wkładki (MM/MC), obciążenia, pojemności, wysokiego lub niskiego wzmocnienie i odmagnesowanie istnieje możliwość personalizowania modułów kart, które pozwalają dopasować ustawienie sygnału do indywidualnych potrzeb użytkownika.
- Przełączalne, zewnętrzne złącza dla obwodu bypass demagnetyzera. Do użytku z wybranymi modelami monofonicznych wkładek typu MC
- Trzy niezależne ustawienia wartości filtra low-cut likwidują w niestarannie przygotowanych nagraniach przydźwięk w paśmie niskich częstotliwości