Producent: Aesthetix

Model: Aesthetix Rhea

Typ: Wzmacniacze /


Opis

Aesthetix Rhea i Rhea Signature – lampowy przedwzmacniacz gramofonowy

 

Rhea to całkowicie lampowy przedwzmacniacz gramofonowy, przystosowany do współpracy z wkładkami z ruchomą cewką (MC) i ruchomym magnesem (MM). Zapewnia maksymalne wzmocnienie 75 dB, dzięki czemu może doskonale pracować z wkładkami o niskim poziomie sygnału wyjściowego.

Rhea wyznaczył nowy standard, jako pierwszy wzmacniacz gramofonowy z trzema wejściami gramofonowymi, pierwszy z ustawieniami wzmocnienia i obciążenia zapisanymi w pamięci dla każdego wejścia i pierwszy z możliwością pełnej regulacji poprzez zdalne sterowanie. Płyty audio w układzie dual mono zapewniają doskonałą separację kanałów i wspaniałą scenę dźwiękową. Wbudowany demagnetyzer wkładek to dodatkowe udogodnienie; można nim też sterować za pomocą pilota zdalnego sterowania. Obudowę, wykonaną w całości z aluminium zaprojektowano tak, by była sztywne i akustycznie neutralna; anodyzowane, szczotkowane panele są przy tym po prostu piękne. Przedwzmacniacz Rhea zdobył światowe uznanie za jakość dźwięku, jakość wykonania, elastyczność i łatwość obsługi.

Cechy

  • Trzy wejścia RCA
  • Każde wejście ma swoje własne ustawienia wzmocnienia i obciążenia, które są zapisywane, gdy urządzenie jest w stanie gotowości lub jest wyłączane.
  • Brak sprzężenia zwrotnego
  • Wzmocnienie 40 do maksymalnie 75 dB, wybierane na panelu czołowym lub za pomocą pilota zdalnego sterowania.
  • 9 ustawień obciążenia MC: 75 – 47 000 Ω, wybierane na panelu czołowym lub za pomocą pilota zdalnego sterowania.Zdalne sterowanie wzmocnieniem, obciążeniem, przełączaniem wejść, wyciszaniem i demagnetyzerem.
  • Wbudowany demagnetyzer wkładek MC.
  • Dwa zestawy wyjść XLR i dwa zestawy wyjść RCA na kanał
  • Układ wzmocnienia i stopień wyjściowy oparte wyłącznie tylko na lampach (łącznie 10 lamp).
  • Pilot zdalnego sterowania obsługujący wszystkie funkcje urządzenia
  • Dostępny z czarną lub srebrną płytą czołową.

Wersje
Rhea jest dostępny w dwóch wersjach: Standard i Signature. W wersji standardowej zastosowano wysokiej jakości polipropylenowe kondensatory sprzęgające Rel-Cap. W wersji Signature zastosowano niekonwencjonalne i kosztowne kondensatory sprzęgające oraz inne komponenty, kluczowe dla podwyższenia osiągów.

Rhea Signature
W wersji Signature zastosowano indywidualnie zaprojektowane, teflonowe hybrydowe kondensatory międzystopniowe, które zastąpiły kondensatory polipropylenowe między 2. i 3. oraz 3. i 4. stopniem wzmocnienia (ogółem 4 na kanał). Zamiana kondensatorów dała większą rozdzielczość, poszerzenie sceny dźwiękowej, mniejszą ziarnistość i więcej powietrza. Kondensator sprzęgający 2 uF między 1. i 2. stopniem wzmocnienia zastąpiono kondensatorem 4 uF Dynamicap Petera Moncriefa (1 na kanał). Ta zmiana usunęła ziarnistość i zapewniła większą otwartość, zwiększając jednocześnie dynamikę basów i siłę uderzenia dźwięku. Wyjściowe kondensatory sprzęgające 2 uF (4 na kanał) także zastąpiono kondensatorami Dynamicap 2 uF. Ta zmiana przyniosła więcej siły, rozciągnięcie basów, większą rozdzielczość i dynamikę, redukując jednocześnie ziarnistość. Zastosowano wysoce wyspecjalizowane kondensatory powietrzne, stosowane dotąd w sferze częstotliwości radiowych. Służą one do dostrojenia każdego modułu do wyśrubowanych wymagań jakościowych. Pięć gumowych nóżek zastąpiono polimerowymi podkładkami tłumiącymi Nimbus firmy Harmonic Resolutions Systems, wyprodukowanymi specjalnie dla Aesthetix (wcześniejsze modele Signature Saturn nie były w nie wyposażone; prosimy skontaktować się z Aesthetix w sprawie bezpłatnej wymiany w przypadku posiadania wcześniejszych modeli Signature bez elementów Nimbus). Zmiana ta dała w efekcie niższy poziom szumów oraz więcej powietrza i przestrzeni. Koszt tych specjalistycznych części to ok. 1/4 kosztu wyprodukowania fabrycznie nowego urządzenia! Dowolne lampy można wymienić na egzemplarze z naszych zapasów selekcjonowanych i parowanych lamp. Wszelkie inne ulepszenia, potrzebne do modernizacji urządzenia, są już zainstalowane, w tym poprawki oprogramowania itp. Zainstalowane jest także nowe oznaczenie modelu na przednim panelu, uzupełnione napisem „SIGNATURE”. Każde urządzenie w wersji Signature przechodzi rygorystyczne testy techniczne i odsłuchowe.

…szybkość przekazywania transjentów bez połączenia z agresywnością, poczucie swobody w crescendach i głęboka, wielowarstwowa scena dźwiękowa…

The Absolute Sound High-End Audio Buyers Guide (wiosna 2013)

…na nowo definiuje to, co jest możliwe na tym poziomie cenowym, nie tylko dźwiękowo, ale funkcjonalnie… szybkość przekazywania transjentów bez połączenia z agresywnością, poczucie swobody w crescendach i głęboka, wielowarstwowa scena dźwiękowa (…) Elementy z metalu, przemysłowe wzornictwo, układ wewnętrzny i jakość wykonania są wzorcowe.

Robert Harley, The Absolute Sound Editor’s Choice Award (2005-2011)

Największą zaletą przedwzmacniacza Rhea jest połączenie nadzwyczajnych właściwości akustycznych z użytecznymi funkcjami w cenie, która nie jest poza zasięgiem.

Michael Fremer, Polecane przez Stereophile urządzenie klasy A

…to, w czym Rhea naprawdę błyszczy, to wielowymiarowość… głębia, wysokość… płynąca muzyka, którą można porównać do wykonania na żywo… (Rhea) wyraźnie wyróżnia się jako najdoskonalszy ze wszystkich trzech.

Peter Roth, SoundStage!HI-FI (SoundStage.com, 2011)

Ostatecznie, najważniejszą cechą wzmacniacza Rhea jest jego zdolność do przechwycenia istoty odtwarzanej muzyki – zachowanie spójności całości osiągów z nienaruszoną warstwą emocjonalną.

Peter Roth, UltraAudio.com (2009)

…najlepszy wybór dla potrzebujących łagodnego, precyzyjnego, niepodkolorowanego, bardzo szczegółowego dźwięku.

Robert Levi, Positive-Feedback.com (2004)

Dźwięk Rhea to kolejny dowód, jeśli w ogóle jakiś jest potrzebny, na mikrodynamiczną magię świetnych lamp… Uwzględniając wysokie standardy, jakie Jim White wyznaczył sobie w projektowaniu lub pprzyglądając się dokładnie zaletom urządzenia, Aesthetix Rhea to zdecydowany sukces.

Paul Bolin , Stereophile (2003)


Galeria


Nagrody:


Specyfikacja

  • Wejścia: 3x phono RCA (niezbalansowane)
  • Ustawienia Gain (z możliwością wyboru dla każdego wejścia): w sumie 8: 75, 68, 62, 56, 50, 44, 38 dB oraz wyłączone
  • Ustawienia obciążenia (z możliwością wyboru dla każdego wejścia): w sumie 9: 47 kOhm, 10k, 5k, 2.5k, 1k, 500 Ohm, 250, 125, and 75 Ohm
  • Wyjścia: 2 RCA (SE), 2 XLR (zbalansowane)
  • Impedancja wyjścia: 1 kOhm RCA (SE), 600 Ohm XLR (zbalansowane)
  • Sterowanie z panelu przedniego: wejście phono, mute, gain, obciążenie, demagnetyzer,
  • Sterowanie w czasie czuwania: wejście phono, mute, gain, obciążenie, demagnetizer, standby
  • Pasmo przenoszenia: +- 0.25 dB, 20 Hz - 20 KHz
  • S/N: mierzone przy 70 dB A-ważone
  • Rekomednowane obciążenie: 10 kOhm lub więcej
  • Lamps w każdym kanale: V1 & V2 (12AX7LP), V3 & V4 (12AX7 lub zamienniki) oraz V5 (6922)
  • Pobór mocy: 20 W (tryb czuwania), 100 (tryb pracy)
  • Wymiary: 4 3/8" x 17 7/8" x 18"
  • Waga: 40 lbs.

Inne modele