Accustic Arts Tube DAC II Mk3

"Nie słuchajmy tego urządzenia w sklepie, u kolegi przy piwie ani przelotem na wystawie. Niemiecki przetwornik zasługuje na lepsze traktowanie. To sprzęt dla dojrzałych melomanów. Dla audiofilów, którzy przeszli już fascynację brzmieniem spektakularnym i teraz oczekują czegoś więcej. Niewykluczone, że Tube DAC II Mk 3 spełni ich oczekiwania."

Bartosz Luboń - HiFiMuzyka, 2017-12

Accustic Arts Tube Phono II

"... muszę lojalnie dodać, że nie jest to rozwiązanie dla poszukujących słodyczy, upiększeń czy delikatności. Brzmienie Accustic Artsa jest za to genialnie proste i piękne tą prostotą. Nie nosi piętna dźwięku wysilonego. Stawia na wyrównanie, klarowność i dynamikę. Jeśli macie dobrze skonfigurowany gramofon, to zwielokrotni jego zalety."

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2017-10

Accustic Arts Player I

"Mnie osobiście Accustic ujął. Potrafił umiejętnie podtrzymać ochotę do słuchania muzyki, zmieniania płyt i odczuwania nieustającej przyjemności. I robił to bez popadania w pretensjonalność i manieryzm. To urządzenie stawia na muzykalność, choć rozumianą dość oryginalnie."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2017-05

Accustic Arts Tube Preamp II Mk2/Mono II

"Z utworami o gęstej fakturze zestaw Accustic Arts „rozprawiał się” zawsze tak samo, wprowadzając na scenie idealny porządek i proporcje. Choć w wielkiej symfonice na pierwszy plan wysuwały się neutralność, lekki dystans i pewna bezkompromisowość brzmienia, na pewno nie określiłbym tego dźwięku mianem „chłodnego”."

Bartosz Luboń - HiFiMuzyka, 2016-11

Accustic Arts Power I

"Lubię urządzenia zrównoważone i spokojne, które nie silą się na efektowne wejście od pierwszego naciśnięcia przycisku POWER. Accustic Arts jest wzmacniaczem, który od pierwszego momentu takim właśnie spokojem czaruje."

Michał Sommerfeld - Infoaudio, 2016-11

Accustic Arts Power I MK 4

"Po ponad dwutygodniowej przygodzie z tytułowym wzmacniaczem jestem gotów przyznać, iż Accustic Arts POWER I – MK 4 jest rasową super integrą, która pomimo braku jakichkolwiek, współcześnie niemalże obowiązkowych, dodatków w stylu modułu DACa, streamera, czy phonostage’a w pełni na przynależność do tego elitarnego grona zasługuje."

Marcin Olszewski - SoundRebels, 2016-08

Accustic Arts Power I MK 4

"... zazwyczaj autoprezentacja producenta, gdy chodzi o charakterystykę urządzeń i filozofię brzmienia, sprawia wrażenie wystudiowanego pustosłowia. Jednak w przypadku Accustic Arts znalazłem dwa zdania, które wydały mi się nadzwyczaj trafne: „Hi-end Accustic Arts brzmi naturalnie i szczegółowo."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2016-05

Accustic Arts Power I MK 4

"... Accustic Arts brzmi naturalnie i szczegółowo. Nie przesładza muzyki, lecz pozwala się uwolnić emocjom. Ocieplenie jest pożądanym elementem brzmienia, ale nigdy jako kuglarstwo”. Tak właśnie to usłyszałem. Z uczuciem, ale i umiarem. To naprawdę może się podobać."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2016-05

Accustic Arts Player II

"Projekt, wykonanie, brzmienie – we wszystkim widać perfekcjonizm i rozsądek. Zamiast efekciarstwa otrzymujemy dyskrecję, jakby konstruktorzy wychodzili z założenia, że bardziej niż imponować za wszelką cenę, opłaci się zdobyć zaufanie klienta."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2015-02

Accustic Arts Drive II

"Dźwięk jest namacalny, trójwymiarowy, ze źródłami pozornymi, które niemal materializują się przed słuchaczem. Z drugiej strony, owo „przed” zachowuje specyfikę Avalona - zaczyna sie niecały metr za bazą i ciągnie daleko, daleko w głąb. Scena pozostaje całkowicie niezależna od fizycznego rozstawienia kolumn, o ile realizator nagrania nie powciskał instrumentów w głośniki – na takie przypadki nawet Transcendent nic nie poradzi."

Jacek Kłos - HiFiMuzyka, 2014-03

Accustic Arts Drive II/Tube DAC II Mk2

"Komplet Accustic Arts to źródło, które nawet osłuchanemu odbiorcy sprawi miłą niespodziankę. To nieprzeciętnie udana kombinacja napędu i przetwornika, dzięki której z przyjemnością będziecie codziennie włączać system i chętnie wracać nawet do dobrze znanych płyt."

Jacek Kłos - HiFiMuzyka, 2014-03

Accustic Arts Tube Preamp II Mk2 i AMP I Mk2

"Przedwzmacniacz brzmi neutralnie, mimo że przecież zastosowano w nim lampy. Gdybym nie wiedział, że tam są, prawdopodobnie bym się nie zorientował. Z kolei końcówka mocy AMP I w głównej mierze odpowiadała za spektakularny efekt rześkości i czystości dźwięku. Co tu kryć, zauroczyła mnie jak rzadko co."

Krzysztof Kalinkowski - HiFiMuzyka

Aesthetix IO ECLIPSE VC DMPS

"To niewiarygodne, że przy tak rozbudowanej lampowo konstrukcji już i tak mocno nasycony dźwięk mojego zestawu nawet w najmniejszym stopniu nie zdradzał oznak pogorszenia. Co więcej, był bardzo zwiewny i rozdzielczy, nadal oscylując w temperaturze barwowej stacjonującego u mnie Reimyo."

Marcin Olszewski - SoundRebels, 2015-04

Air Tight ATM-300R

"Zwykle, gdy słucha się kolejnych wersji znanego produktu, znanego ale w stopniu umiarkowanym, to znaczy nie takiego, z którym obcuje się na co dzień, wyłapanie progresu, bo o niego przecież gdy wypuszcza się nowy produkt chodzi, nie jest łatwe. W przypadku ATM-300 Anniversary różnica była wyraźna i nie podlegająca dyskusji. W końcu każdą, nawet najlepszą, najbardziej udaną konstrukcję można ulepszyć."

Marek Dyba - HiFidelity, 2019-05

Acoustic Masterpiece AM-201H

"Jeśli szukacie wzmacniacza, który przyciągnie wzrok zgrabną linią, zaoferuje szczegółowy dźwięk i dotrze do istoty muzyki, przekazując emocje zawarte nawet w tych osłuchanych czy zapomnianych nagraniach, to Acoustic Masterpiece AM-201H jest dla Was i zostanie z Wami na długo."

Janusz Michalski - HiFiMuzyka, 2017-02

AirTight ATC-2

"Oba urządzenia nie próbują na siłę przypodobać się swoim potencjalnym nabywcom, lecz stawiają silniejszy akcent na prawdomówność i transparentność aniżeli odciskanie własnego piętna na reprodukowanym materiale."

Marcin Olszewski - SoundRebels, 2017-02

AirTight ATM-2

"... przekonałem się, że komplet pod względem oczekiwanych przeze mnie i wielu potencjalnych nabywców potrafił wprowadzić do dźwięku coś, bez czego system oparty o szklane bańki byłby może nie jedynie namiastką, gdyż sama końcówka przy delikatnym przeniesieniu ciężaru i szybkości dźwięku o oczko wyżej również oferowała w fonii szczyptę czaru lampy, ale dalekim od oczekiwanego punktem „G”."

Jacek Pazio - SoundRebels, 2017-02

AirTight ATM-300 Anniversary

"To muzykalne i angażujące granie, któremu nie sposób się oprzeć. Smaczku dodaje poczucie, że tą niezwykłą przyjemność dzielimy zaledwie z najwyżej 99 innymi osobami na świecie!"

Marek Dyba - HiFi Knights, 2017-01

AirTight ATC-2

"... testowane urządzenie nie zawodzi. Łączy najlepsze cechy lamp – finezję, gęstość, namacalność, przestrzenność i otwartość dźwięku z mocną, pewnie prowadzoną podstawą basową, z świetnym pace&rhythm oraz czystością i przejrzystością dźwięku (niekoniecznie słusznie) kojarzonymi raczej z tranzystorami. Air Tight ATC- 2 oferuje otwartą, wysoce detaliczną, ale i lampowo eteryczną górę pasma wspierającą kolorową, namacalną średnicę."

Marek Dyba - HiFi Knights, 2016-08

AirTight PC-7

"Wiem, że w tym miejscu ci, którzy znają PC-3 mogą oczekiwaćjasnej odpowiedzi, czy PC-7 jest od niej lepsza czy gorsza. Tymczasem takiej jasnej deklaracji z mojej strony nie będzie. Nowa wkładka jest znakomita i charakterem nie różni się znacząco od poprzedniczki. Oferuje bardzo czyste, detaliczne, cudownie przestrzenne, ale i nasycone, płynne, naturalne granie."

Marek Dyba - HiFidelity, 2016-05

AirTight ATM-211

"Lampa w wydaniu ATM 211 wymaga pewnego przygotowania do odbioru jej estetyki. Nie iskrzy jak rasowy tranzystor, ale częstując nas swą magią, potrafi wywołać ciarki na naszych plecach."

Jacek Pazio - SoundRebels, 2015-07

AirTight ATC-2

"Zasłuchiwałem się w muzyce płynącej z głośników, zapominając o robieniu notatek i wyłapywaniu niuansów brzmienia. Podobnie działo się z recenzowanym w poprzednim wydaniu „Magazynu Hi-Fi” dzielonym wzmacniaczem Tube Preamp/Amp 2 niemieckiej wytwórni Accustic Arts. Spójność, naturalność i swoboda – oto esencja muzykalności. Ale chyba właśnie tego oczekujemy od japońskiego piecyka lampowego."

Krzysztof Kalinkowski - HiFiMuzyka, 2015-03

AirTight ATC-2

"Air Tight zdecydowanie polubił się z szeroko pojętą klasyką. Choć na potrzeby testu więcej wybrzmiało u mnie jazzu, to właśnie muzyka klasyczna z przewagą baroku była tą, która dzięki Air Tightowi wypadła najbardziej spektakularnie i wiernie."

Bartosz Luboń - HiFiMuzyka, 2014-09

AirTight ATM-2

"Przepięknie wykonana, bogato wyposażona i znakomicie brzmiąca końcówka mocy. Muzykalność osiągnięto w sposób najtrudniejszy, ale i dający słuchaczowi najwięcej satysfakcji – poprzez czystość, rozdzielczość i naturalność. Ta recepta nigdy się nie przeterminuje. ATM-2 to klasyka w najlepszym wydaniu."

Jacek Kłos - HiFiMuzyka, 2014-09

AirTight ATM-211

"... wydaje mi się, że ktoś, kto nie jest fascynatem 300B uzna średnicę testowanego „Japończyka” za wzorcową, a przynajmniej wybitną. Bo średnica jest SET-owa – niezwykle płynna, kolorowa, nasycona. Zachwyca także namacalność prezentacji, wynikająca w dużej mierze z niezwykłej precyzji tego wzmacniacza w budowie sceny."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2013-07

AirTight ATM-2

"Myślę jednak, że prawdziwa wirtuozeria ATM-2 objawia się przy zupełnie innym repertuarze. Słuchając fortepianu solo ze złotej reedycji Wariacji Golbergowskich w wykonaniu Glena Goulda (wersja z 1981 roku), Pinky Winters z 1954 roku, Sarah Vaughan z lat 1949-1952, nawet saksofonu Gene Ammonsa wszystko ulega zawieszeniu: czas, przestrzeń. Słuchamy poszczególnych dźwięków i stapiamy się z nimi."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2013-05

AirTight ATM-2

"Air Tight ATM-2 to wzmacniacz stworzony dla wielbicieli bardzo dobrego tranzystora, którzy jednak kochają poświatęlamp. Jego atutem jest też kompatybilność – większość kolumn nie będzie dla niego wyzwaniem."

Jerzy Mieszkowski - HiFiMuzyka, 2013-03

AirTight PC-1 Supreme

"Czy chciałbym tę wkładkę na własność? Owszem, chociaż kupno samochodu było jednak pilniejsze. Air Tight Supreme będzie konkurował z takimi właśnie zakupami. Czy muzyka, którą daje, rekompensuje taki wydatek? Mógłbym kombinować, kręcić i zostawiać opinie w stylu „bardzo dobrze – trzy z plusem”, ale ta wkładka na to nie zasługuje. Tak, chciałbym ją. Wybitny przetwornik."

Alek Rachwald - HiFiMuzyka, 2013-03

AirTight ATM-300

"Produkowane pod marką Air Tight urządzenia firmy A&M Limited, założonej przez pana Atsushi Miura, to piękne, znakomicie wykonane produkty, z których tchnie japońska dbałość o szczegóły."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2010-05

AirTight PC-3

"Wkładka jest przeźroczysta i przekazuje to, co zapisano na płycie; bez upiększania czy dodawania czegoś od siebie. Dodam jeszcze umiejętność budowania sceny oraz to przyjemne wrażenie, że to jeszcze nie koniec możliwości przetwornika. Muszę ją kiedyś mieć, a kiedy już to się stanie, pewnie jej nie zmienię na żadną inną."

Marek Dyba - HiFiMuzyka, 2010-03

AirTight ATE-2005

"W popie łatwo docenić zdolności rytmiczne Air Tighta, a w rocku nie zabraknie ostrzejszego gitarowego pazura. Wspomniane cechy mogą też wyjść na dobre starszym płytom. Przesłuchałem kilka LP’s Maanamu i delektowałem się łagodną wizją eksplozji oraz słońca świecącego pilotom w oczy. Był klimat, były emocje."

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2010-03

AirTight ATM-300

"Nagrania rockowe okazały się wdzięcznym materiałem do prezentacji umiejętności basowych i dynamicznych Air Tighta. Swoboda brzmienia pozwoliła całkowicie zapomnieć o jego nominalnej mocy. Stopa perkusji uderzała odważnie, schodziła nisko i miała należytą gęstość. Bas elektryczny uciekał od monotonii, rysując w tle linie melodyczne."

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2010-02

AirTight ATM-211

"Wszystko było realne. Instrumenty wyraźne, jakbym uczestniczyła w koncercie. Soprany naturalne, bez rażących wyostrzeń świdrujących w głowie. Dobrze zarysowane detale umożliwiały dokładne wskazanie rozlokowanych na scenie instrumentów i chóru. Całość była plastyczna, zrównoważona i energiczna."

Ola Chilińska - HiFiMuzyka, 2003-11

Takatsuki TA-300B

Opis właściwości sonicznych klasycznych, japońskich lamp Takatsuki 300B w konfiguracji ze wzmacniaczem firmy Ancient Audio. "Gładkość, pełny środek, niebywała energetyczność tych lamp wstrząsnęły nie tylko mną."  

Wojciech Pacuła - HiFidelity

AirTight PC-1 Supreme

"Pomocą w takim kreowaniu „świata przedstawionego”, w oknie między kolumnami służy Air Tightowi niewiarygodna rozdzielczość i niezwykle niskie zniekształcenia. Wyłanianie siękolejnych dźwięków spod innych, ich przeplatanie się jest z Supreme czymś nadzwyczajnym."

Wojciech Pacuła - HiFidelity

Artesania Audio Exoteryc

"Cały system ustawiony na Exoterycu zyskał ostateczny szlif. Poprawie uległy ważne aspekty brzmienia: spójność, szczegółowość, dynamika i czytelność. Skala opisanych zjawisk jest mniejsza, niż występująca przy wymianie komponentów grających. Niemniej okazuje się, że w mozolnie budowanym systemie, dopasowanym do upodobań słuchacza, drzemie jeszcze potencjał. Stolik bez wątpienia korzystnie wpływa na brzmienie komponentów."

HiFiMuzyka, 2014-05

Aurender A10

"Aurender A10 to świetne, uniwersalne źródło dla melomanów, którzy koncentrują się na muzyce z plików. Do odsłuchu i sprawdzenia, bez drgnięcia powieki, zachęcam."

Jarosław Cygan - HiFiMuzyka, 2018-02

Aurender X100L

"Kluczem do sukcesu rynkowego Aurendera okazał się umiejętnie zaprojektowany, oprogramowany i obudowany komputer. Przemyślane rozwiązania, duże możliwości, nieprzeciętna funkcjonalność i wygoda użytkowania, a może przede wszystkim pozostawienie nabywcy swobody w wyborze urządzeń towarzyszących powodują, że X100L może znaleźć swoje miejsce w każdym systemie korzystającym z plików."

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka

Boulder 1110/1160

"Dzielony wzmacniacz amerykańskiego Bouldera, składający się z przedwzmacniacza liniowego 1110 i końcówki mocy 1160, należy do najlepszych, jakich miałem okazję u siebie słuchać. To high-end pełną gębą, że tak to ujmę (choć idąc tropem nadmiernie, moim zdaniem, rozbudowanego dziś słownictwa powinienem napisać: ultra-high-end)."

Marek Dyba - HiFidelity, 2019-03

Boulder 508

"Boulder 508 Phono to rasowy high-endowy przedwzmacniacz korekcyjny. Bardzo przemyślany, prosty w obsłudze, o zminimalizowanych funkcjach, a przy tym bezkompromisowy poprzez zastosowanie jedynie XLR-ów. Jednak – przede wszystkim – niezwykle atrakcyjny brzmieniowo i bezwzględnie wart sprawdzenia jako propozycja do stworzenia analogowego systemu bardzo wysokiej klasy."

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2018-11

Boulder 2110

"Słuchanie Bouldera stawiało pod znakiem zapytania sens poszukiwania odpowiedzi na pytanie o istotę muzykalności. Tutaj po prostu zagrała prawdziwa muzyka. Do jednych może takie podejście przemawiać bardziej, do innych mniej."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2018-09

Boulder 1160

"Trudno oddać słowami niezwykłość tego wzmacniacza. Jest w nim coś, co się wymyka tradycyjnym próbom opisu. Boulder oprócz muzycznej uczty daje bowiem coś więcej. Coś absolutnie pewnego. Coś na całe życie. Cośponadczasowego."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2017-11

Boulder 865

"Drut ze wzmocnieniem. Bezwzględny obiektywizm i purystyczna neutralność. Czyżby spełnione marzenie każdego audiofila? Wielu na pewno."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2017-08

Boulder 865

"... to co podczas słuchania muzyki z wykorzystanym w torze amerykańskim piecem udało mi się przeżyć, na długo będzie zarezerwowanym dla najlepszych z tego przedziału cenowego wzorcem."

Jacek Pazio - SoundRebels, 2017-06

Boulder 2110/2160

"Można z tego pieca uzyskać absolutnie relaksujący, miękki, spokojny dźwięk lub stworzy neutralny system, któremu nie brakuje szybkości i zadziorności. To bardzo dobrze świadczy o przejrzystości tego urządzenia. Ma on jednak swoje cechy, bo nawet z ekstremalnie rozdzielczymi i neutralnymi komponentami (Hansen, DCS, Soulution) brzmienie nigdy nie było maksymalnie wykonturowane, chłodne i wyczynowe."

Maciej Stempurski - WStereo, 2016-10

Matthias Lück – wywiad

Rozmowa Wojtka Pacuły z portalu HiFidelity.pl, z Matthiasem Lückiem z firmy Brinkmann Audio.

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2018-10

Brinkmann Audio Edison MKII

"... nie jest (wielką) sztuką zagrać dobrze z wypasionych audiofilskich wydań, pierwszych tłoczeń, itd. To potrafią już systemy ze średniej półki i choć te topowe pokazują je jeszcze trochę lepiej, to różnica nie jest równie spektakularna jak ta w cenie. Prawdziwą sztuką jest z tych nieco mniej doskonałych wydań stworzyć zapierający dech w piersiach spektakl muzyczny..."

Marek Dyba - HiFidelity, 2018-10

Brinkmann Audio Nyquist

"Nowy Brinkmann to urządzenie z bardzo wysokiej półki (...). Oferuje znakomite, umownie „analogowe” brzmienie, które zachęca do spędzania z nim każdej wolnej chwili. Daje bowiem ogromną radość z obcowania z muzyką, pokazując ją w niezwykle przekonujący, angażujący emocje, a jednocześnie prawdziwy sposób, zakładając że przez to rozumiemy brzmienie zbliżone do tego, co słyszymy na żywo."

Marek Dyba - HiFidelity, 2018-03

Brinkmann Edison

"Edison to unikat. Oryginalna koncepcja, egzotyczne lampy, rozbudowana funkcjonalność i klasa brzmienia czynią z niego nie lada kąsek dla miłośników analogu. Posłuchajcie, a będziecie wiedzieć, czy warto kupić. Z mojego punktu widzenia najbardziej pasuje do systemów wymagających okiełznania żywiołów."

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2014-10

Brinkmann Balance

"Brinkmann Balance przez krótką chwilę balansuje na krawędzi zaskoczenia, by następnie wciągnąć słuchacza w świat muzyki odtwarzanej tak prawdziwie, że wrażenie realizmu pochłania bez reszty."

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2014-04

Brinkmann Audio Bardo

"Bardo kapitalnie oddał popisy trzech znakomitych muzyków, ale z mojego punktu widzenia najważniejszy było to, jak genialnie oddał klimat tej płyty, w jak angażujący, wciągający bez reszty sposób potrafił to zagrać."

Marek Dyba - HiFidelity, 2014-03

Brinkmann Audio Edison

"Nie ma znaczenia, jaki repertuar preferujemy – równie dobrze brzmiało flamenco, jazz, blues, muzyka elektroniczna, jak rock, nawet heavy metal, duża klasyka. Przy graniu akustycznym było mnóstwo detali, wybrzmienia, barwa, przy elektrycznej drive, wykop, dynamika i gigantyczne pokłady energii – oczywiście, jeśli tylko zapisano to w rowkach płyty."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2014-03

Cessaro Chopin I

"Fenomenalne rozplanowanie muzyków wraz z ich pełną lokalizacyjnością dały pełny wgląd w międzykolumnową przestrzeń. Poszczególne następujące po sobie sekcje muzyków idealnie wodziły za sobą moje zmysły w obu odsłonach testowych."

Jacek Pazio - SoundRebels, 2016-02

Cessaro Chopin

"Do tej pory, poza wspomnianym hybrydowym Tenorem, takich przeżyć dostarczały mi wyłącznie urządzenia lampowe. Kolumny Cessaro, nawet pamiętając, że to przecież bodaj najtańsza propozycja tej marki, grają znakomicie – czysto, transparentnie, detalicznie, bez typowych dla tub podbarwień."

Marek Dyba - HiFidelity, 2015-10

DeVore Fidelity Gibbon 3XL

"Jeśli jednakże szukacie niewielkich kolumn do pomieszczenia powiedzmy między 15 a 25 mkw, macie system wysokiej klasy z wzmacniaczem raczej po cieplejszej dysponującym (min. 20-30mkw) to koniecznie posłuchajcie tych kolumn. Będą świetnie wyglądać, nie zajmą dużo miejsca a mimo tego wypełnią pokój dźwiękiem wysokiej klasy. Gibbony są bowiem w stanie pokazać ogromną ilość informacji w czysty, transparentny, uporządkowany sposób."

Marek Dyba - HiFi Knights, 2018-03

Devore Fidelity Gibbon 3XL

"... jest propozycja dla bardzo świadomych własnych oczekiwań i posiadanego metrażu melomanów, ale o dziwo nawet w moim, wydawałoby się istnym lofcie, dla takich konstrukcji przez cały okres testu nie mogłem złapać Gibbonów 3XL na jakichkolwiek potknięciach."

Jacek Pazio - SoundRebels, 2018-03

DeVore Fidelity Gibbon 3XL

"DeVore od samego początku stanowią rozpoznawalny element toru. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawąkapitalnej stereofonii. Chyba można ją uznać za największy atut amerykańskich monitorów. W tym kontekście doskonale się wpisują w stereotyp głoszący, że niewielkie skrzynki o wiele łatwiej oddadzą precyzyjny rysunek sceny."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2018-02

DeVore Fidelity Orangutan 93

"... Orangutany można napędzić każdym dobrym wzmacniaczem. (...) lampowy, tranzystorowy, niskiej mocy, wysokiej mocy, na prąd, na parę wodną, na węgiel brunatny, z napędem wiatrowym, atomowym... trochę nadinterpretuję :). ...kolumny zestawiałem u siebie z przynajmniej 10-cioma różnymi wzmacniaczami, zarówno lampowymi jak i tranzystorowymi, niskiej, średniej i całkiem wysokiej mocy, kosztującymi poniżej 10 tys. złotych i dzielonymi z przedziału 40-50 tys. i... nie było ani jednej wpadki."

Marek Dyba - HiFi Knights, 2016-08

Emotiva XPA-DR2

"Przykład XPA-DR2 pokazuje, że Emotiva z powodzeniem realizuje swoją misję – zrobić coś tanio, ale jak najlepiej. Nie jestem odosobniony w opinii, że amerykańska firma przełamuje budżetowe tabu na rynku hi-fi, dowodząc, że żadna półka cenowa nie musi odgórnie określać jakości brzmienia." [ SKLEP ]

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2018-10

Emotiva XSP-1 Gen2

"O ile monobloki XPA-1 Gen2 pełnią w zestawieniu rolę gwiazdy i frontmana, to przedwzmacniacz skromnie wykonuje za ich plecami mozolną, co nie oznacza, że mniej efektywną pracę. Po dłuższym obcowaniu z samym XSP-1 stwierdzam, że to bardzo dobre urządzenie, któremu należy się szczególne uznanie." [ SKLEP ]

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2018-05

Emotiva XPA-1 Gen2

"Pieśni Hectora Berlioza „Les Nuits d’eté” w wykonaniu Regine Crespin z L’Orchestre de la Suisse Romande, pod dyrekcją Ernesta Ansermeta, polecam zdecydowanie odsłuchać z mniejszą mocą. Emotiva zapewniła bardzo dobry wgląd w idealny stan krtani śpiewaczki. Lubię te nieskompresowane nagrania, gdyż pokazują, jak potężnie może zabrzmieć kształcony głos." [ SKLEP ]

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2018-03

Emotiva XPA-2 Gen3

"Jeśli pierwsze wrażenie się liczy, to w przypadku Emotivy XPA Two jest to wrażenie piorunujące. Ładunek dynamiki, z jakim dźwięki wystrzeliwane są z kolumn, zaskakuje i wywołuje uśmiech na twarzy. W tej dziedzinie wzmacniacz nie ma chyba żadnych kompleksów względem mocniejszych i bardziej renomowanych konkurentów." [ SKLEP ]

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2016-09

Emotive XPA-2 Gen3

"Amerykański wzmacniacz szczerze mnie zaskoczył. Jest ogień! Nie zdziwię się, jeśli po 20 minutach odsłuchu zapadnie decyzja o jego zakupie." [ SKLEP ]

Paweł Gołębiewski - HiFiMuzyka, 2016-09

Emotiva XPA-1

"Dźwięk jakościowo zaskakuje - szczególnie gdy uświadomimy sobie jego materialną wartość. W cenie bliskiej 15.000 zł za dwa monobloki otrzymujemy kandydata do sprzętu klasy hi-end w cenie hi-fi. " [ SKLEP ]

Lech Spaszewski - Infoaudio, 2016-08

Hansen Audio The Knight 2

"The Knight 2 to kolejny dowód na to, że inżynierowie tej firmy po prostu wiedzą co robią. Stosowanie tych samych rozwiązań w modelach droższych i tańszych skutkuje przeniesieniem wielu zalet tych pierwszych na te drugie."

Marek Dyba - HiFidelity, 2016-12

Hansen Audio Prince V2

"... dwie cechy: przestrzeń oraz szybkość z koherencją stawiają te kolumny na piedestale. Nie byłoby tam ich jednak, gdyby nie niezwykle dobrze dobrana barwa oraz fantastycznie zintegrowany z resztą pasma woofer."

Marek Dyba - HiFidelity, 2016-10

Jorma Design Unity

"Jorma Unity to przewód do uniwersalnego zastosowania. Jest neutralny, świetnie się wczuwa w „ciężar” muzyki oraz kapitalnie operuje dynamiką. Pomimo wysokiej ceny, jest wart odsłuchu. Sprawdzi się w niejednym systemie."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2017-09

Jorma Design Prime Power

"Produkty Jormy nie sprawiły, że stałem się fanem testowania kabli, podobnie jak nie sprawił tego Hijiri – również dlatego, że trudno mi sobie wyobrazić inne kable, które byłyby tak przezroczyste jak te."

Marek Dyba - HiFidelity, 2016-01

Jorma Design Statement

"O tym, że (spięte Jormami) dostarczały spektakl muzyczny na kosmicznym poziomie, nawet nie wspominam. I za każdym razem, w każdym systemie niezależnie od jego wartości, łączące poszczególne komponenty Jormy pozwalały, by wszystkie różnice były pokazane jak na dłoni."

Marek Dyba - HiFidelity, 2016-01

Jorma Design Origo Power

"Kable zasilające Jormy powinny zainteresować posiadaczy systemów, w których nie trzeba już niczego poprawiać, a jedynie podkreślić klasę i neutralność."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2014-08

Jorma Design Origo

"Kable Origo ułatwiają rysowanie sceny z rozmachem, co w połączeniu z dużą masąbrzmienia przekłada się na dźwięk powiększony, a nawet panoramiczny (...) Jorma Origo to dobry wybór, pod warunkiem odpowiedniej aplikacji. Rekomendacja do systemów o klasycznym profilu tranzystorowym."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2014-04

Marten Django XL

"Pomimo niezwykle twardego materiału membran w większości przypadków kojarzonego z dość technicznym i dalekim od analogowej euforii i barwowego rozpasania jedwabnych i papierowych drajwerów tym razem mamy do czynienia z prawdziwie soczystą muzykalnością, gdzie detaliczność idzie w parze z homogenicznością i kolorystycznym nasyceniem."

Marcin Olszewski - SoundRebels, 2015-09

ModWright Instruments KWA 100SE

"„Koncerty Brandenburskie” Bacha w wykonaniu Dunedin Consort (Linn, 24/192) miały jednak czar i ciepło, a zdawało się, że Mytek im na to nie pozwoli. Ten czar jest ukryty w muzyce, instrumentach i samym nagraniu, ale trzeba miećwzmacniacz taki jak ModWright, żeby te cechy wydobyć w sposób, który sprawi słuchaczowi przyjemność."

Janusz Michalski - HiFiMuzyka, 2016-03

ModWright Instruments KWI200

"KWI200 odciska swoje piętno na całym systemie. Nie próbuje nawet udawać, że jest transparentnym „drutem ze wzmocnieniem” i prawdę powiedziawszy nie widzę powodu, dla którego miałby to robić."

Marcin Olszewski - AudioStereo, 2016-02

ModWright Instruments PH150

"Ale chyba najważniejszy aspekt tej mocnej dźwiękowo odsłony testu, to dobra szybkość narastania dźwięku. Natychmiastowe zmiany tempa, od muśnięć czy pojedynczych syków, po wejścia pełnego dziesięcioosobowego składu nie nastręczały występującemu u mnie Amerykaninowi najmniejszych problemów, zostając jedynie obrobione w sygnaturze gładkości i homogeniczności."

Marcin Olszewski - SoundRebels, 2015-02

ModWright Instruments ELYSE DAC

"... amerykański produkt pokazał, że mimo implementacji części ze starych stacji radiotelegraficznych, nie musimy tracić tak pożądanych w dźwięku informacji. Dobrze skonstruowane urządzenie potrafi dać mocno iskrzący przekaz, napełniając go przy tym sporą dawką ciepła, a przy idealnym doborze kolumn, z pewnością i na dole osiągniemy w pełni spełniające nasze oczekiwania efekty."

Jacek Pazio - SoundRebels, 2014-10

ModWright Instruments KWA 150

"Kompozycja „Take Five” z albumu „Time Out” Dave’a Brubecka pokazała, że Modwright stroni od lampowego zamulenia iże bliżej mu raczej do ponadprzeciętnej rozdzielczości. Saksofon skrzył się, kontrabas miał świetne proporcje, a fortepian lidera czarował dźwięcznością."

Krzysztof Kalinkowski - HiFiMuzyka, 2014-04

ModWright Instruments PH150

"Gładkie, dostojne granie, ponadprzeciętna rozdzielczość, scena o szerokości i głębokości, jakich u siebie jeszcze z winylu nie słyszałem – to tylko kilka atutów. Ale najważniejsze pozostają oddanie emocji zawartych w muzyce oraz przyjemnośćz jej słuchania. Oba doznania amerykański przedwzmacniacz zapewnia z nawiązką."

Krzysztof Kalinkowski - HiFiMuzyka, 2014-04

ModWright Instruments KWI 200

"MWI 200 prezentuje pełny, gęsty dźwięk, oparty na ogromnym, masywnym basie. Dół pasma jest nasycony i bez problemu schodzi w najniższe rejestry. Nie ma tu krzty nieśmiałości, najmniejszej oznaki zawahania. Jeżeli nagranie na to pozwala, a natężenie głośności zostanie ustawione odpowiednio – zadrżą mury."

Jacek Kłos - HiFiMuzyka, 2012-11

ModWright Instruments LS 36.5

"Kolejną cechą nowego ModWrighta, która niezwykle mi się spodobała, jest zdolność do budowania czytelnej i wieloplanowej sceny. W moim systemie była ona ulokowana wyraźnie za linią kolumn i w odróżnieniu od tego, co można było stwierdzić, słuchając poprzednika, rysowała naturalnych rozmiarów źródła pozorne, których kształt można było dostrzec bez trudu."

Bartosz Luboń - HiFiMuzyka, 2012-04

ModWright Instruments KWA 150SE

"Kiedy przekręcimy gałkę głośności w prawo, usłyszymy doskonale prowadzony, sprężysty i twardy bas, świetnądynamikę i potężne łupnięcia bębnów. Nie ma przy tym sensu dzielić włosa na czworo i doszukiwać się przekłamań w oddaniu barwy czy drobnych podbić podzakresów. Podobnie jak w czasie koncertu, tak i tutaj liczy się wrażenie ogólne i tzw. „fun factor”."

Bartosz Luboń - HiFiMuzyka, 2012-04

ModWright Instruments KWA 150SE

"Co nie mniej istotne, wzmacniacz ma bardzo dobrze ułożone priorytety i zamiast skupiać się na wytykaniu wad, koncentruje się na obiektywnym przekazie cech brzmieniowych."

Jacek Kłos - HiFiMuzyka, 2011-06

ModWright Instruments PH 150

"KWA 150 wprawia mnie w dobry nastrój i wcale nie chcę się z nim rozstawać. To prawdziwa okazja i podstawa udanego systemu klasy hi-end. Mocna rekomendacja."

Jacek Kłos - HiFiMuzyka, 2011-01

ModWright Instruments SWP 9.0 SE

"SWP 9.0SE jest super! Należy do ściślej czołówki znanych mi przedwzmacniaczy RIAA."

Alek Rachwald - HiFiMuzyka, 2009-04

Robert Koda Takumi K15 + K-70 GEN II

"Testowany system to High-End przez duże „H” i duże „E”, albo jak niektórzy wolą mówić Top High-End. Zestaw Roberta Kody to rozwiązanie dla tych, którzy kochają dźwięk najlepszych urządzeńlampowych, ale z jakiejś przyczyny „czystego” SET-a mieć nie chcą."

Marek Dyba - HiFidelity, 2015-10

Robert Koda TAKUMI K-15 + TAKUMI K-70

"Zgodnie z założeniami twórcy, ta amplifikacja jest po prostu kompletna i skończona. Dostarcza wszystkie kolory, emocje i niuanse zawarte w muzyce praktycznie nic od siebie nie dodając, nie zabierając, ani nie „podrasowując” czegokolwiek. Jest też zarazem kategorycznym zaprzeczeniem bezduszności i bezpłciowej neutralności."

Marcin Olszewski - SoundRebels, 2015-03

Robert Koda Takumi K-15

"Takumi K-15 to mistrzowska konstrukcja. Przedwzmacniacz, który niczym zegarek Patek-Philippe można przekazywać z pokolenia na pokolenie. Klasa i styl, które nigdy się wychodzą z mody."

Jacek Kłos - HiFiMuzyka, 2014-08

Robert Koda Takumi K-15

"... „Lampowość” testowanego przedwzmacniacza przejawia się na przykład w braku jakiejkolwiek ostrości. To brzmienie gładkie jak jedwab. Równie zresztą kolorowe (myślę o jedwabiu japońskich kimon)."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2014-05

RoonLabs Nucleus

"... bajecznie proste w obsłudze, niewymagające żadnej szczególnej wiedzy komputerowej urządzenie, które dostarczy sygnał wysokiej klasy do naszego DAC-a, amplitunera, czy innego kompatybilnego urządzenia. Słowem – proste, bezproblemowe, niewielkie, ładnie prezentujące się na półce i bardzo dobrze „grające” urządzenie."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2018-07

Soulution 325

"Kontrola i dyscyplina dzięki temu wcale nie zmniejszają muzykalności. Bo dokładność i porządek tworzą tutaj coś w rodzaju przestrzeni, w której nic nie przeszkadza w emocjonalnym odbiorze. Dokładność i porządek nie redukująwartości muzycznych, a pozwalają je przybliżyć. Nasuwa mi się skojarzenie z krosnem, które każdą nić dociska do oporu, ale efekt, czyli gotowa tkanina, przedstawia obraz harmonijny i płynny."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2018-08

Soulution 311

"Szwajcarska końcówka mocy dostarcza bajecznych przeżyć. Firma zaprasza do krainy prawdziwych emocji, w której władzę absolutną sprawuje Soulution 311."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2018-06

Soulution 560

"Dlaczego tak trudno rozpisać się na temat brzmienia urządzeń Soulution? Bo nie ma się do czego przyczepić. Dlaczego Soulution deklasuje inne źródła cyfrowe? Bo pokazuje, jak są ułomne."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2015-10

Soulution 520/501

"Szwajcarski zestaw ma rzeczywiście kontrolowany bas, ale żadne określenie jakości tej kontroli nie odda tego, co w brzmieniu zostało zawarte. Jeśli ktoś koniecznie chce, to może w ciemno uznać, że każdy aspekt brzmienia jest doskonały (wybitny, referencyjny, nokautujący itp.), a następnie, dla pewności, podnieść go do dowolnej potęgi i też będzie miał rację."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2015-08

Soulution 720

"W konfiguracji z firmową końcówką mocy brzmienie trudno określić inaczej niż jako superneutralne. Pod tym recenzenckim pojęciem może się kryć nijakość, jednak mnie chodzi o coś zupełnie innego. Chodzi mi o totalną przezroczystość w stosunku do reszty komponentów, począwszy od jakości nagrania, poprzez klasę źródła i okablowania, a na decydujących o odbiorze brzmienia zestawach głośnikowych kończąc."

Mariusz Malinowski - HiFiMuzyka, 2013-10

Soulution 530

"Nie znam natomiast żadnego innego wzmacniacza zintegrowanego na tym poziomie, który potrafiłby w tak spójny sposób przedstawić swój punkt widzenia, zaprezentować – z sukcesem! – swoją interpretację tego, co otrzymuje ze źródła dźwięku."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2013-06

Soulution 720

"Model 720 jest niezwykle przejrzysty i rozdzielczy bez poświęcania faktur i wypełnienia. Jego balans tonalny jest, jak dla mnie, perfekcyjny, choć mogłoby się wydawać, że gra trochę jak lampa. A to dzięki naturalnym krawędziom ataku, braku jego utwardzania. Bas jest bardzo niski i genialnie różnicowany..."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2012-07

Soulution 710/720

"Wzmacniacz Soulution to imponujący przedmiot, i sam w sobie może stanowić coś w rodzaju wyzywającej ozdoby. Postawiony w salonie, będzie przyciągał uwagę, a informacja o jego cenie wzbudzi oburzenie gości. Jednak poza aparycją jest to wspaniałe urządzenie do odtwarzania muzyki, najlepszy wzmacniacz, jaki słyszałem w kontrolowanych warunkach."

Alek Rachwald - HiFiMuzyka, 2012-01

Soulution 540

"... Soulution robi piorunujące wrażenie. Jasno daje do zrozumienia, że w formatach CD i SACD leżąjeszcze pokłady niewykorzystanych możliwości. On postanawia się do nich dokopać i wydobyć na światło dzienne nieprzebrane bogactwo wrażeń i niuansów. Kiedy zaczynamy słuchać, w głowie od razu rodzi się myśl, że spotka nas cośwyjątkowego. To przeczucie szybko się potwierdza."

Jacek Kłos - HiFiMuzyka, 2011-05

Soulution 540

"Nie mówię, że Soulution gra „analogowo”, nie o to chodzi, zgubilibyśmy w ten sposób z oczu jego unikalne właściwości. Mówię tylko, że dzieli pewną wizję dźwięku z analogiem."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2009-07

Soulution 745

"Soulution 745 gra na przecięciu brzmienia odtwarzacza SACD i gramofonu. Z obydwu bierze barwę, spokój, miękkość i odporność na cyfrowe zniekształcenia. Ma też wady obydwu, ale jak zawsze – nawet za tak astronomiczną kwotę – to sprawa wyboru i kompromisu."

Wojciech Pacuła - HiFidelity

Tenor Audio Phono 1

"Każda położona na talerzu gramofonu płyta emanuje swobodą wybrzmiewania, rozmachem prezentacji i co ważne dla tego typu układów elektrycznych jedynie delikatnym sznytem lampy próżniowej. I nie ma znaczenia, czy słuchamy jazzowego plumkania, czy pełnego agresji dźwiękowej free-jazzowego koncertu, zawsze otrzymujemy spektakl na miarę najlepszych światowych konstrukcji."

Jacek Pazio - SoundRebels, 2018-09

Tenor Audio Phono 1

"Mogę sobie pozwolić (...) na stwierdzenie, że Tenor Audio Phono 1 to najlepszy przedwzmacniacz gramofonowy, jakiego do tej pory słuchałem u siebie i na pewno jeden z kilku najlepszych, jakie można kupić."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2017-06

Tenor Audio 175S

"Z Tenorem po raz pierwszy od dłuższego czasu spędzam kolejne godziny na odsłuchach. A to dobra wiadomość, bo przecież z tego żyję..."

Wojciech Pacuła - HiFidelity

Tenor Audio Line 1/Power 1

"Line1/Power1 ułatwia odsłuch. Każda płyta zabrzmi z nim co najmniej ciekawie, jeśli oczywiście muzyka jest ciekawa. Było poprawnie, teraz mniej: nawet nudne nagrania przykują nas do fotela sposobem, w jaki zostaną odtworzone. Urządzenie ma znakomicie różnicowaną barwę. Nie zamienia więc wszystkiego w tę samą płytę, nie upodabnia do siebie nagrań."

Wojciech Pacuła - HiFidelity

Verictum Aria

"O tym, że mamy do czynienia z wysokiej klasy listwą zasilającąprzekonamy się od razu, kiedy podepniemy do Arii nasz system. Nie trzeba się wsłuchiwać, wyławiać detali, smaczków, żeby wiedzieć, że to gra rasowy, dopracowany produkt audio."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2019-02

Verictum Arbiter

"Polski kabel nie rozkłada muzyki na czynniki pierwsze. Jest rozdzielczy, dobrze różnicuje nagrania, ale nie poprzez wskazywanie detali, ataku, szczegółów pozamuzycznych. Gra wszystko „razem”, tj. prezentuje skończoną opowieść, której nie musimy scalać z fragmentów, bo jest gotowa."

Marek Dyba - HiFidelity, 2018-02

Verictum X Bulk Gold

"Bez filtrów masy można żyć – chciałoby się za klasykiem powiedzieć. Zaraz trzeba by jednak dodać „mieć system suchy jak orzeszek”... (Bulk) Wpięty w system, po odczekaniu wymaganego czasu sprawia, że chce się słuchać muzyki częściej niż przed jego wizytą w naszym systemie"

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2017-10

Verictum – system magazynu HiFidelity.pl

Zapraszamy do lektury wywiadu z Pawłem Czubrytem - właścicielem firmy VERICTUM. Materiał rozmowy uzupełnia test redakcyjnego systemu, okablowanego produktami firmy Verictum. Autorem opracowania jest Wojtek Pacuła - redaktor magazynu HiFidelity.pl

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2017-06

Verictum Cogitari

"Z listwą Verictum mamy (...) poczucie – tego, że wszystko jest „właściwe” i na swoim miejscu, że to bardzo naturalny dźwięk. Jej konstruktorzy dążyli, tak to słyszę, do tego, aby włączone do niej urządzenia pokazywały tę lepszą twarz nagrań, lepszą stronę „świata przedstawionego”."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2016-12

Verictum X Fuse

"X Fuse zmienia dźwięk wyraźnie – to jakieś 5% brzmienia, nawet bardzo drogich, produktów. A to naprawdę dużo. Dźwięk jest z nim gęstszy, treściwszy, mniej sieje na górze pasma. Muzyki słucha się z nim bardziej komfortowo, jakby ktoś nam wyciągnął z palca mały kolec – niby niewidoczny, ale irytujący."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2016-03

Verictum Demiurg

"Kabel ten należy do top high-endu, a w większości elementów jest równie dobry, jak kable odniesienia. Jego „prezencja”, a myślę o sposobie dostarczenia, dobrze oddaje jego status, nie mamy wątpliwości, że to kosztowne „cacko”."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2016-01

Verictum X Block

"Dźwięk jest z nimi czystszy, lepiej definiowany, bardziej naturalny. Znacznie lepiej ukazywana jest akustyka otaczająca instrument. Pomimo cofnięcia pierwszego planu wszystko wydaje się wyraźniejsze i – paradoksalnie – bliższe. Jak gdyby lepiej zdefiniowane krawędzie wydobywały bryłę instrumentów z tła o oczko lepiej."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2015-09

Verictum X Bulk

"Filtry robią z sygnałem coś takiego, jakbyśmy przechodzili z mp3 na płytę CD. Dźwięk robi się bogatszy i głębszy, bardziej wypełniony i gęstszy. Choć pierwsze wrażenie, szczególnie jeśli nie słyszeliśmy takich produktów wcześniej, albo nie mamy jeszcze jasno określonego kierunku zmian, w którym chcielibyśmy podążać, może być inne."

Wojciech Pacuła - HiFidelity, 2015-06