Zaprojektowane przez Atasushi Miura wzmacniacze są dla wielu audiofilów wyznacznikiem referencyjnego brzmienia. Tuż przed tegoroczną wystawą Audio Video Show 2018 gościć bedziemy Pana Yutaka Miura – głównego inżyniera Air Tight.

 

Zaprojektowane przez Atasushi Miura wzmacniacze firmy AirTight są dla wielu audiofilów wciąż wyznacznikiem referencji lampowego brzmienia.

 

Tuż przed tegoroczną wystawą Audio Video Show 2018 postanowiliśmy przybliżyć historię marki, opowiedzieć nieco o tradycji i kierunkach rozwoju firmy. Zaprezentowane zostaną także dwie nowe wersje świetnie znanych z naszych prezentacji urządzeń. Będą to przeprojektowany, oparty o lampę 300B wzmacniacz ATM-300R oraz wkładka gramofonowa PC-1 Supreme.

Jedną z nowszych konstrukcji AirTight jest referencyjny wzmacniacz ATM-3211. Jest to potężna, monofoniczna końcówka mocy, oparta na lampach 12AX7, 12BH7 i 211 oferuje 120 Wat w klasie A.Wzmacniacz ten jest spełnieniem niedokończonych marzeń firmy. W 2001 roku Air Tight wprowadził na rynek końcówkę ATM-211, która z mocą wyjściową 22 Wat zadowalała przede wszystkim posiadaczy wysokosprawnych zestawów głośnikowych. Jednak wiele osób oczekiwało lampowej końcówki, która zapewniając najwyższą jakość brzmienia, mogłaby dostarczyć ponad 100 Wat mocy. Po 5 latach pracy, w 2017 AirTight, zaprezentował model ATM 3211, który można było obejrzeć na tegorocznej wystawie w HiEnd w Monachium. Sercem systemu jest tu trioda 211, która zachwyca wdzięcznym i delikatnym pianissimo oraz doskonale akcentuje dynamikę i precyzję orkiestrowych prezentacji.

 

Współcześnie projektowane wzmacniacze marki AirTight nie odbiegają urodą od klasycznych urządzeń lampowych. Przez pond 30 lat japończycy przyzwyczaili nas do pojmowania audio w tradycyjny sposób: elementy obudowy wciąż nawiązują do klasyki gatunku, a minimalistyczne kształty i precyzja wykonania nadal zachwycają wszystkich, którzy wierzą w lampową magię marki. Na listopadowej prezentacji do dyspozycji gości oddajemy komplet urządzeń AirTight. Do najnowszej w ofercie marki końcówki mocy: ATM-300R idealną parą wydają się być wysokoskuteczne zestawy DeVore Fidelity Orangutan O/96. Źródłem dla tego systemu będzie między innymi gramofon Brinkmann Bardo z ramieniem tej samej marki, wkładka SP-1 Supreme oraz wspierający go preamp  – oczywiście marki Air Tight ATC-5.

Na spotkaniu 3.11 zaprezentowane zostaną także płyty winylowe, które nagrane zostały w latach 40. XX wieku. Jest to o tyle istotne, że ogólnoświatowy, stosowany powszechnie, standard RIAA, wprowadzono dopiero w połowie lat 50. Dziś nie zastanawiamy się nad tym, jak ustawić tę korekcję, albowiem producenci ustalili ogólnoświatowy standard. Przed tą umowną datą praktycznie każda wytwórnia korzystała z własnego sposobu korekcji sygnału. Oczywiście wymuszało to konieczność zmiany ustawień w preampie gramofonowym w zależności od płyty. AirTight ATE-X został przygotowany tak, aby radzić sobie z nagraniami zrealizowanymi przez takie wytwórnie jak DECCA London, Columbia czy …. Egzemplarze tych niezwykle cennych płyt dostarczy nam Pan Mieczysław Stoch – właściciel warszawskiego sklepu ArtReco – sklepu, który powinien znać każdy, kto ceni brzmienie płyt winylowych i lubi je kupować. Pan Mieczysław znany jest z potężnej, chyba największek polskiej kolekcji płyt, która liczy okoo 35.000 tytułów.

 

AirTigth – historia

Yutaka Miura jest synem Atasushi Miura, który jest założycielem firmy A&M Limited produkującej urządzenia marki Air Tight. Jego teść to słynny K. Yoshikawa, który w 1925 roku, wraz z T. Hayakawa stworzyli markę Luxman. Atsushi Miura poślubił w 1961 roku Mari Yoshikawę (najstarszą córkę pana Yoshikawy) i stał się tym samym częścią rodziny Luxman. Ojciec Pana Atasushi był jednym z inżynierów w Luxman Corporation. Na początku lat osiemdziesiątych Atsushi Miura, przeczuwając, że japońska branża audio zmierza w stronę tańszych i produkowanych masowo komponentów przejął kierownictwo nad firmą i ostatecznie powołał do życia markę, której produkty mamy przyjemnoś Państwu prezentować.
Filozofia
Firma Air Tight powstała by dostarczyć miłośnikom muzyki i audiofilom przyjemność ze słuchania ich ulubionych kompozycji. Misja ta ma odzwierciedlenie w urządzeniach: charakteryzują się one eleganckim design, starannie selekcjonowanymi komponentami, kosztownym ale dającym najlepsze efekty ręcznym ich łączeniem, wysokiej jakości okablowaniem. Wyeliminowano tańsze w produkcji, oferujące także niższą jakość, obwody drukowane. Nagrodą za te wysiłki jest – wykraczająca daleko poza specyfikację techniczną – niewiarygodna muzykalność urządzeń, które bez trudu wiernie oddają charakter muzyki granej „na żywo”.