Wydawnictwo  AC Records w SoundClub

Są płyty, których nie znajdziemy w wersji innej niż analogowa. Takie właśnie jest nagranie „In A Sentimental Mood” wydawnictwa AC Records. Starannie przygotowane wydawnictwa Adama Czerwińskiego można uznać za analogowy wzorzec.

W studio, gdzie nagrywano tę płytę, użyto 24-śladowego systemu audio, matrycę i mastering przygotowano w legendarnym studio Abbey Road, w Londynie. Zajął się nim odpowiedzialny za brzmienie wydawanych w ostatnich latach edycji płyt m.in. The Beatles i The Rolling Stones – Alex Wharton.

Zapraszamy na spotkanie z Adamem Czerwińskim: wydawcą prawdziwie analogowych płyt winylowych, pomysłodawcą, twórcą i właścicielem wydawnictwa AC Records, które od pewnego czasu pozwala nam przypomnieć sobie, jak może brzmieć w pełni analogowe, winylowe nagranie.

 

14 kwietnia
(niedziela)
godzina 12.00

SoundClub Warszawa
ul. Skrzetuskiego 42

 

 

O płycie „In A Sentimental Mood”:

„Płyta, którą macie Państwo przed sobą to album szczególny z wielu powodów. Po pierwsze: muzyka na nim zawarta zarejestrowana została z inicjatywy i naturalnej potrzeby przez dwóch muzycznych przyjaciół, których wspólna droga artystyczna obejmuje kilka dekad. Po drugie: materiał zawarty na krążku jest wypadkową zarówno wspólnej miłości do jazzu obu muzyków, jak fascynacji tradycyjną piosenką. Stąd repertuar albumu, który poza własnymi kompozycjami obu artystów obejmuje również słynne tematy jazzowe Duke’a Ellingtona czy Sonny’ego Rollinsa oraz instrumentalne wersje standardów polskiej piosenki.

Obchodzący w 2018 roku jubileusz 60-lecia pracy artystycznej pianista, kompozytor i aranżer Wojciech Karolak, oraz mający w swą biografię wpisaną współpracę ze ścisłą elitą polskiego jazzu (m.in. Jarek Śmietana, Zbigniew Namysłowski czy Jan „Ptaszyn” Wróblewski) perkusista Adam Czerwiński, zarejestrowali niniejszy materiał na żywo,

 

bez dogrywek i jakichkolwiek zabiegów mikserskich. W nagraniach towarzyszyli im znakomici instrumentaliści w osobach Roberta Majewskiego (flugelhorn), Tomka Grzegorskiego (saksofon tenorowy) i gitarzysty Marcina Wądołowskiego.

Tytuł płyty: „In A Sentimental Mood” zaczerpnięty z jednej z najsłynniejszych kompozycji jazzowych wszech czasów, idealnie odzwierciedla charakter albumu, będącego rodzajem sentymentalnej muzycznej podróży, zarówno pod względem repertuaru jak aranżacji i sposobu rejestracji nagrań.  Nagrane w analogowym 24-śladowym systemie studyjnym utwory dotarły do legendarnego londyńskiego studia Abbey Road, gdzie masterem i cuttingiem nagrań zajął się odpowiedzialny za brzmienie wydawanych w ostatnich latach edycji płyt m.in. The Beatles i The Rolling Stones, Alex Wharton. Ostateczny efekt pracy przynosi ten album. To płyta skierowana do odbiorcy, dla którego ważne jest aby najlepsza z możliwych muzyka docierała za pośrednictwem ciepłego analogowego brzmienia winylowej płyty.”

– Robert Ratajczak

 

Oto fragment tekstu, z którego dowiemy się dlaczego portal HiFidelity.pl przyznał temu wydawnictwu wyróżnienie Big Red Button:

„Mamy do czynienia z wydawnictwem AAA, czyli nagranym analogowo, zmiksowanym analogowo i masterowanym analogowo. Nagranie, miks i pre-master zostały wykonane w tym samym studiu – Custom 34 – i przez tego samego inżyniera dźwięku – pana Piotra Łukaszewskiego. Rejestracji dokonano w jednym podejściu na 24-śladowy magnetofon analogowy Studer Studer A 827 z 2” taśmą, przez konsolę analogową Neve Custom Series.”

 

Cały tekst recenzji znajduje się
na stronie internetowej magazynu
HiFidelity.pl