Winylowy Weekend SoundClub

 

Na świecie istnieją dwa podstawowe źródła audiofilskiej energii. Pierwszym jest rodząca tęsknotę za idealnym brzmieniem – FRUSTRACJA. Karmią się nią w większości konstruktorzy i osoby projektujące – często genialne brzmiące – urządzenia. Drugim paliwem jest RÓŻNICA ZDAŃ. Jest ona często wspólnym mianownikiem sporów o wyższości jednego rozwiązania nad drugim i płaszczyzną dla niekończących się porównawczych odsłuchów.

 

W trakcie naszego winylowego weekendu zajmiemy się zatem drugim z nich: w piątek wieczorem padnie pytanie, które być może pomoże wielu osobom zdefiniować różnice dzielące lampowe i tranzystorowe konstrukcje preampów gramofonowych. W czasie prezentacji użyjemy gramofonu Brinkmann Audio Balance, do którego podłączymy dwa gramofonowe przedwzmaczniacze: lampowy Airtight i tranzystorowy Boulder Amplifiers. Do udziału w audiofilskiej dyskusji na temat estetyki brzmienia zapraszamy wszystkie osoby, które lubią porównania i powstające w ich trakcie wątpliwości. Mirek Tomaszewski, reprezentujący polską manufakturę Linnart, opowie o zasadzie działania i powodach, dla których stosowany jest gramofonowy preamp, a w sobotę Jacek Gawłowski opowie o masteringu współczesnych płyt winylowych.

 

PIĄTEK

18.00
Mirek Tomaszewski – Linnart
19.00
Porównanie brzmienia tranzystorowego i lampowego phono pre

SOBOTA

12.00
Jacek Gawłowski: o współczesnych płytach winylowych
15.00
Winylowy chillout

 

 

 


PIĄTEK – 18.00
Mirek Tomaszewski – jak działa przedwzmacniacz gramofonowy…
Polscy audiofile markę Linnart znają od dość dawna. Jej urządzenia to butikowe produkty, przygotowywane zazwyczaj dla konkretnego klienta, dedykowane dla najbardziej wymagających audiofilów.  O przedwzmacniaczu, jego konstrukcji i funkcjach mówić będzie konstruktor i właściciel firmy Linnart – Mirek Tomaszewski

PIĄTEK – 19.00
Różnice dzielące lampowe i tranzystorowe konstrukcje preampów gramofonowych.
W czasie prezentacji użyjemy gramofonu Brinkmann Balance, do którego podłączymy dwa gramofonowe przedwzmaczniacze: lampowy Airtight i tranzystorowy Boulder Amplifiers. Do udziału w audiofilskiej dyskusji na temat estetyki brzmienia zapraszamy wszystkie osoby, które lubią porównania i powstające w ich trakcie wątpliwości. Nie chodzi o to, aby wykazać który z preamp jest lepszy. To będzie raczej próba zdefiniowania różnic i świadomego określenia własnych preferencji.


SOBOTA – 12.00
Z Jackiem Gawłowskim: o współczesnych płytach winylowych
W 2019 roku współcześnie toczone płyty winylowe wzbudzają tyle samo emocji, co ich wydane pierwotnie, w połowie XX wieku – pierwowzory. Które z nich brzmią lepiej, a które inaczej, jaką wartość mają współczesne płyty i ile mogą kosztować oryginalne tłoczenia z epoki? Te pytania zadają sobie coraz częściej, uwielbiający takie dylematy  miłośnicy dobrego brzmienia.

Odpowiedzi na te i inne pytania szukać będziemy z Jackiem Gawłowskim, specjalizującym się w masteringu – także płyt winylowych – realizatorem dźwięku. Jacek jest właścicielem studia masteringowegoJG Master Lab. W 2013 roku został laureatem nagrody Grammy za miks płyty „Randy Brecker plays Włodek Pawlik’s Night in Calisia” w kategorii Best Large Jazz Ensemble. Ma w swoim dorobku ponad 3.000 tytułów, w tym najbardziej interesującą nas, wydaną w formie reedycji przez Warner Music Poland– serię Polish Jazz, która po nowym masteringu, ponownie została wydana na czarnych krążkach. Płyty z obu wydań służyć nam będą jako muzyczne ilustracje w dyskusji.

SOBOTA – 15.00
… winylowy chillout