Tegoroczna wystawa to oprócz sprzętu i muzyki – zaproszeni przez nas goście. Matthias Lück, Piotr Metz i Mieczysław Stoch co jakiś czas skutecznie udowadniali, że Studio TV4 może pomieścić znacznie więcej osób niż przygotowaliśmy miejsc siedzących.

 

Oprócz sprzętu i muzyki przygotowaliśmy w tym roku niezwykle ciekawy program spotkań tematycznych o muzyce. Wśród nich był Matthias Lück z firmy Brinkmann Audio, który przy okazji opowieści o powstawaniu płyty winylowej prezentował powstający właśnie w Brnkamnn album pt. „33 Special„. Te genialna płyta zawiera utwory z wydanych wcześniej albumów, do których dodano niepublikowane wcześniej koncertowe nagrania. Materiał został zarejestrowany na żywo i ponownie zmasterowany w MQA z użyciem przetwornika Brinkmann Nyquist. Wersja MQA została później użyta do przygotowania matrycy DMM. Źródłem nagrania była 10-scieżkowa (cyfrowa) rejestracja koncertu. Na płycie wykorzystano istniejące surowe miksy z wersji przed

masteringiem i po zremiksowaniu z udziałem Michaela Blichera – lidera zespołu i kompozytora. Oprogramowania MQA użyto przy korekcji błędów, które wprowadziły filtry przetwornika analogowo-cyfrowego. Podwójny album z 10 utworami trwa 64 min. Wydawnictwo zostanie przygotowane zgodnie z najwyższymi audiofilskimi standardami. Płyta zostanie wydana na limitowanym, 140-gramowym winylu (33 RPM) oraz w wersji CD i plikach wysokiej rozdzielczości. W zespole Michaela Blichera grają ponadto Steve Gadd i Dan Hemmer, a płytę nominowano do Danish Jazz Award. Premiera na początku 2019 roku.

 

na zdjęciu: Matthias Luck prezentuje muzykę odtwarzaną z matrycy DMM

 

 

Piotr Metz w sobie tylko wiadomy sposób spowodował, że Studio TV4 bardzo szybko zapełniło się miłośnikami muzyki. Zarówno Kate Bush jak i zespół Led Zeppelin powrócili w 2018 roku z reedycjami swoich klasycznych wydawnictw. Pieczę nad najnowszym remasterem Led Zeppelin objął sam Jimmy Page, za stołem obok Kate Bush zasiadł James Guthrie – legendarny producent, znany między innymi ze współpracy z zespołem Pink Floyd. Tak więc w dzień po światowej premierze, jako jedyni i pierwsi na tegorocznej wystawie zaprosiliśmy na prezentację zremasterowanych wersji wybranych utworów z dyskografii tej niezwykłej brytyjskiej wokalistki oraz sprawdziliśmy jak nasz referencyjny zestaw radzi sobie z cięższą odmianą muzyki rockowej.

na zdjęciu: Piotr Metz – dziennikarz muzyczny

 

 

O tym jak brzmi referencyjna płyta analogowa mogliśmy przekonać się w trakcie spotkania z Panem Mieczysławem Stochem – kolekcjonerem i właścicielem jednego z największych polskich zbiorów płyt winylowych. Zapewne to spotkanie wielu osobom pomogło w znalezieniu odpowiedzi na pytanie, czy prawdziwy 100% analogowy zapis przewyższa współczesny format cyfrowy oraz dzisiejsze płyty analogowe, które tak naprawdę są swego rodzaju cyfrowo-analogowymi hybrydami. Na spotkaniu zaprezentowane zostały nagrania, które Pan Mieczysław uznał za absolutny wzorzec referencyjności.

 

na zdjęciu: Mieczysław Stoch – właściciel warszawskiego sklepu Art Reco

 

 

Elementem naszego toru, który budził największe zainteresowanie były monofoniczne wzmacniacze zaprojektowane przez naszego gościa – Larsa Engströma. Imię ERIC nadano im, chcąc uhonorować pamięć wielkiego szwedzkiego dyrygenta. Jest to bezkompromisowa, monofoniczna końcówka mocy, dedykowana do najbardziej wymagających zestawów głośnikowych. W pełni zbalansowana konstrukcja wykorzystuje oddzielne zasilacze dla stopni wejściowych i wyjściowych. Podobnie jak w innych konstrukcjach marki Engström  istotnym elementem wzmacniacza jest projekt obudowy. Eric, podobnie jak inne urządzenia Engström, posiada elementy obudowy wykonane ze szkła.

foto: Timo i Lars Engström – Engström

 

 

W tym roku, w trakcie wystawy Audio Video Show, w naszym referencyjnym systemie kolejnym najważniejszym elementem były kolumny firmy Marten. Tym razem zaprezentowaliśmy zestawy głośnikowe z flagowej serii Coltrane. Wśród audiofilów model COLTRANE 3 jest jednym z najbardziej znanych i cenionych. Kolumny zbudowano w oparciu o przetworniki serii CELL firmy Accuton, wykorzystano także zwrotnicę pierwszego rzędu. Obudowa to połączenie włókna węglowego, aluminium i drewna. Te ekskluzywne kolumny wyposażono w tweeter z najbardziej szlachetnego materiału, jakim jest diament.

foto: Lars Olofsson – Marten (pierwszy z prawej)
Marcin Olszewski – Soundrebels